top of page
unnamed (9).jpg
  • אילון גולד

הקרב על ההישרדות בבונדסליגה הבכירה

אפשר להתווכח על מידת התחרותיות בבונדסליגה וכאשר באיירן מתקרבת לאליפות תשיעית ברציפות קשה לומר שהקרב על האליפות תמיד פתוח. לעומת זאת, בכל עונה קרבות התחתית בבונדסליגה הם קלחת רותחת וגם השנה קבוצות רבות עדיין נמצאות בסכנת ירידה למרות שאנחנו שלושה מחזורים בלבד לסיום העונה. שאלקה סיימה אחרונה וכבר ירדה ליגה באופן רשמי, אך פרט אליה יש עוד 6 קבוצות שעשויות למצוא את עצמן בליגה השנייה בעונה הבאה. לא מספיק לבלאגן שכבר קיים, העובדה שהרטה ברלין נכנסה לבידוד ומשחקיה נדחו, יוצרת עוד יותר מתח ולחץ בתחתית כאשר כמה מחזורים נדחסים לתוך פרק זמן קצר. נעשה סדר במה עוד נותר לקבוצות.


מקום 12 – מיינץ – 34 נקודות

מה נותר לה? הרטה (בית), פרנקפורט (חוץ), דורטמונד (בית), וולפסבורג (חוץ).

מיינץ נראית נפלא בשבועות האחרונים, ולאחר הגעתו של בו סוונסון לעמדת המאמן היא אחת מארבע הקבוצות הטובות בליגה, וברחה ביעילות מהמקום ה-17 בו הייתה עד למחזור ה-25. יחד עם זאת, היא עדיין בסכנת ירידה. המשחק של מיינץ מהמחזור ה-29 מול הרטה נדחה בגלל הבידוד של הקבוצה מעיר הבירה והוא יושלם בשבוע הבא. אם מיינץ תנצח את הכחולים, היא יכולה לנשום לרווחה ונראה שהיא תהיה בטוחה. הדבר יהיה חשוב מאוד עבורה כי לאחר מכן היא פוגשת 3 מ-5 הקבוצות הכי חזקות בליגה שנלחמות גם הן על מקום בליגת האלופות. אם תפשל מול הרטה, מיינץ עשויה להסתבך מאוד.


מקום 13 – אאוגסבורג – 33 נקודות

מה נותר לה? שטוטגרט (חוץ), ורדר ברמן (בית), באיירן (חוץ).

רגע לפני סיום העונה וכשהיא עדיין בסכנת ירידה אאוגסבורג הודיעה היום (שני) על פיטוריו של המאמן הייקו הרליך ועל החלפתו על ידי האקס מרקוס ויינצירל. אאוגסבורג בסך הכל במצב טוב, כאשר גם אם ניקח את התרחיש החמור בו הרטה מנצחת את המשחקים שלה, אאוגסבורג במרחק 4 נקודות מירידת ליגה כאשר 9 נקודות נותרו בקופה. יחד עם זאת, יש לה משחקים לא פשוטים. שטוטגרט היא יריבה קשה למרות שכבר אין לה על מה לשחק העונה, ברמן חייבת נקודות כי מצבה גרוע בהרבה משל אאוגסבורג ובאיירן תרצה לסיים את העונה וככל הנראה לזכות באליפות עם ניצחון.


מקום 14 – ורדר ברמן – 30 נקודות

מה נותר לה? לברקוזן (בית), אאוגסבורג (חוץ), גלדבאך (בית).

ורדר ברמן נראית פשוט נורא והיא רשמה במחזור האחרון הפסד שביעי ברציפות. לא בכדי הרצף העלוב הזה מביא אותה למלחמה אמיתית נגד הירידה, וזה הולך להיות קשה כאשר מצפות לה שתי יריבות מהחלק העליון של הטבלה ועוד קרב ישיר מול מועמדת לירידה שתרצה גם היא להשיג את הנקודות. ברמן תהיה חייבת למצוא נקודות במשחקים שנותרו לה, או לקוות לתצוגות נפל של היריבות שלה אחרת היא במצב מסוכן ביותר.


מקום 15 – ארמיניה בילפלד – 30 נקודות

מה נותר לה? הרטה ברלין (חוץ), הופנהיים (בית), שטוטגרט (חוץ).

גם לאחר הקריסה של שאלקה וירידת הליגה המביכה שלה, קשה לומר שלבילפלד אין את הסגל הכי חלש בליגה, לפחות על הנייר. לכן אם היא תצליח להישאר בליגה מדובר מבחינתה בהישג מרשים. אולם המצב של העולה החדשה אינו מזהיר והיא מרחק נקודות בודדות מירידת ליגה ישירה וגם מהפלייאוף. המשחק הבא של בילפלד עשוי להיות קריטי. הרטה נמצאת כרגע במצב הכי גרוע אולם יש לה עוד שלושה משחקים להשלים לפני שהיא תפגוש את בילפלד בעוד כשבועיים. אם הרטה תצליח לצבור נקודות עד אז היא עשויה להגיע למשחק בין השתיים כשהיא מעליה ואז המצב יהיה מסובך מאוד עבור ארמיניה.


מקום 16 – פ.צ קלן – 29 נקודות

מה נותר לה? פרייבורג (בית), הרטה (חוץ), שאלקה (בית).

גם קלן נראית פשוט זוועה ולא סתם היא כרגע במקום שמוביל למשחקים נגד הירידה. בכל מקרה, בכל משחק שנותר לה היא תצטרך לירוק דם אם היא רוצה להשאיר לעצמה אפילו את הסיכוי הקלוש של משחקי הפלייאוף. להרטה יש שלושה משחקים פחות ממנה, ככה שנקודות במשחקים הללו עשויים להוריד את קלן למקום של ירידה ישירה. השתיים תפגשנה לקרב ישיר של הרבה יותר מ-3 נקודות במחזור ה-33, ולאחר מכן קלן תארח את שאלקה שתרצה להיפרד בכבוד מהליגה הבכירה. קלן תהיה חייבת לכל הפחות להוציא 4 נקודות מהמשחקים הנותרים אחרת היא ככל הנראה תיפרד מהליגה מוקדם מהצפוי.


מקום 17 – הרטה ברלין – 26 נקודות

מה נותר לה? מיינץ (חוץ), פרייבורג (בית), שאלקה (חוץ), בילפלד (בית), קלן (בית), הופנהיים (חוץ).

הקבוצה שסיבכה את כל התחתית כאשר נכנסה לבידוד קורונה ממושך נמצאת כרגע במצב הכי גרוע, אבל אולי גם במצב הכי טוב מבחינתה כשהיא עם 3 משחקים חסרים לעומת כמעט כל יריבותיה לתחתית. יחד עם זאת היא משחקת 6 מחזורים תוך זמן קצר והיא תהיה חייבת להשיג בהם נקודות מול יריבות ישירות אם היא רוצה להישאר. להרטה יש סגל לא רע על הנייר ולא ברור כיצד היא הגיע למצב העגום שבו היא נמצאת, אבל מחכה לה משימה לא קלה בחודש הקרוב. שלושה קרבות ישירים מול מיינץ, בילפלד וקלן, ועוד שלושה משחקים מול קבוצות שאין להן מה להרוויח או להפסיד. השאלה המרכזית היא באיזה מקום תהיה הרטה בעוד שבועיים כאשר ישוחק המחזור ה-32.

69 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page