top of page
unnamed (9).jpg
  • Adam Lahav

יורו 2024 - המדריך למטייל הכדורגל - ברלין

עודכן: 12 באפר׳

מגיעים לברלין בקיץ הקרוב? פוסבאל עם מספר טיפים לאוהד הכדורגל הטיפוסי שמגיע לראות כדורגל בעיר.


ברלין היא בירת גרמניה והעיר הגדולה והמאוכלסת ביותר. בעיר, שעברה איחוד ב-1990, גרים נכון להיום כ-4 מליון תושבים והיא עמוסה באתרים היסטוריים בעלי משמעות ובמוזיאונים ומוקדי תרבות חשובים.


המרכז המערבי נמצא ב-Kurfürstendamm (או הקודאם בקיצור) שהיא שדרת הקניות היוקרתית של ברלין עם כל חנויות היוקרה של העיר, מרכז הקניות KaDeWe, בתי הקפה והמסעדות. כל השדרות והרחובות שמתחברים לקודאם גם מלאים במסעדות ובבתי קפה.


המרכז המזרחי הוא איזור השדרה הציורית Unter den Linden שמתחילה בשער ברנדנבורג ומסתיימת ב-Alexanderplatz, שבו גם נמצא מגדל הטלוויזיה המפורסם (עם מסעדה ותצפית מרהיבה על העיר). מוקד מעניין נוסף נמצא ב-Friedrichstraße עם חנויות והגאלרי לאפאייט המפורסמת וכיכר ז'אן דארם הסמוכה עם הכנסיות היפות בה ומסעדות בשפע.


צפיה משותפת:

מתחמי הבילויים והצפיה המשותפת לאוהדי הכדורגל המגיעים לעיר ממוקמים ממש במרכז העיר באיזור הרייכסטאג ושער ברנדנבורג המפורסמים.

את מתחם ה-Fan Zone הגדול תמצאו במתחם הרייכסטאג (Platz der Republik, Berlin-Tiergarten) ואת המתחם המרכזי לצפיות המשותפות בשער ברנדנבורג המפורסם (Brandenburger Tor)


האצטדיון:

האצטדיון האולימפי בברלין יארח בין היתר את גמר יורו 2024. האצטדיון נבנה בשנת 1936 לכבוד אולימפיאדת ברלין, ובו התקיים בין השאר מרוץ ה-100 מטר בו ניצח האצן השחור ג'סי אוונס, למורת רוחו של אדולף היטלר שישב ביציע, ועזב את האצטדיון לפני טקס הענקת המדליות.


לקראת משחקי גביע העולם 2006 נערכו באצטדיון שיפוצים בעלות כוללת של 242 מיליון אירו, והוא נפתח מחדש ביולי 2004. כעת משמש האצטדיון את קבוצת הכדורגל הרטה ברלין. האצטדיון מכיל 74,228 מקומות ישיבה ומותקנות בו 5,000 נורות פלואורסצנטיות היוצרות אפקטים מיוחדים בזמן המשחק. האצטדיון אירח את גמר מונדיאל 2006.


Olympiastadion
האצטדיון האולימפי בברלין

מוזיאונים:

אי המוזיאונים, עם הפרגמון ועוד ארבעה מוזיאונים מרשימים נמצא במרכז המזרחי, המוזיאון היהודי נמצא בקרויצברג (Lindenstraße) וישנו מוזאון טכני מאוד מרשים ליד הפארק ב-Gleisdreieck.

גן החיות המפורסם של ברלין נמצא בשכונת שרלוטנבורג במרכז המערבי. עקב מדיניות תאריכים חדשה של העיר מומלץ לרכוש כרטיסים לגן החיות מוקדם ולא בהתראה קצרה, שכן ככל שההתראה קצרה יותר כך המחירים גבוהים יותר.


איזורי הבילוי:

איזורי הבילוי בעיר נמצאים באזורים המזרחיים ובשכונותMitte (Oranienburgerstraße), Prenzlauer Berg (Kulturbrauerei), Friedrichshain (Boxhagenerplatz), Kreuzberg (Skalitzerstraße) - איזורים אלו מלאי חיים סביב השעון.


תחבורה ציבורית:

התחבורה הציבורית פעילה 24 שעות, שבעה ימים בשבוע.


איזורים שלא מומלץ להסתובב בהם:

Hermannplatz ואיזור Sonnenallee




בתי קפה, אוכל וגני בירה:

רשת בתי הקפה המקומית EINSTEIN מצויה בכמה מקומות בעיר, הסניף הגדול שבהם נמצא ב-UNTER DEN LINDEN.


ב-KURFÜRSTENDAMM ישנם מספר בתי קפה נוספים, הותיק והבולט שבהם הוא CARAS.


גן הבירה הגדול והחביב CAFE AM NEUEN SEE יציע גם חוויה נעימה על גדת האגם ואפשר לשלב זאת עם שכירת סירות פדלים באותו המקום.


ברלין מציעה מגוון קולינארי מאוד רחב, החל מה-DONER המפורסם ועד מסעדות עם כוכבי מישלין.


ה-DONER הכי פופולרי נמצא ב-MEHRINGDAMM ושמו MUSTAFA GEMÜSE KEBAP.

ממש בסמוך אליו נמצא דוכן הנקניקיות המפורסם CURRY 36.


בית הסטייקים הטוב בעיר נקרא GRILL ROYAL וממוקם ב-FRIEDRICHSTRASSE, זו מסעדה מאוד יקרה עם נתחים מיוחדים.


מסעדה מעולה נוספת היא ה-ZUMACH HEROES שממוקמת ב-WEINBERGSTRASSE 8 ומציעה מנות DIM SIM מפתיעות.


מסעדת 1000GRAD שממוקמת ליד ADENAUERPLATZ מציעה מטבח מודרני ומאוד מומלצת.

 

רשימת המשחקים שתשוחק בברלין:

שלב הבתים

שבת, 15 ביוני - ספרד נגד קרואטיה

שישי, 21 ביוני - * נגד אוסטריה

שלישי, 25 ביוני - הולנד נגד אוסטריה


שמינית גמר

שבת, 29 ביוני -


רבע גמר

שבת, 6 ביולי -


גמר

ראשון, 14 ביולי -

163 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page