top of page
unnamed (9).jpg
  • אבי רויזמן

סיכום המחזור ה-16 בבונדסליגה

השבוע בבונדסליגה: באיירן מינכן פותחת פער של ארבע נקודות בפסגה והיא המנצחת הגדולה של המחזור. לייפציג, לברקוזן ודורטמונד מאבדות נקודות חשובות ומאפשרות לאוניון ברלין להתקרב מרחק נגיעה מהמקומות שמובילים לליגת האלופות. בתחתית: שאלקה חוזרת להפסיד, הופנהיים והרטה ברלין ממשיכות לאכזב


אוניון ברלין - באייר לברקוזן 0:1

במחצית הראשונה המשחק היה די מאוזן, מרווין פרידריך רשם החמצה גדולה אצל המארחת ומנגד, דמירבאיי כמעט הבקיע בבעיטה מחוץ לרחבה.

המחצית השנייה היתה בשליטה של המארחת כבר מהפתיחה, סדריק טויכרט שנכנס כמחליף בעקבות הפציעה של בקר, כמעט הבקיע אבל נעצר בקורת השער. מתפרצת נוספת של אוניון כמעט סידרה לה את הראשון אבל שוב טויכרט החמיץ. בדקה ה-88 כדור ארוך, טויכרט משתלט, משאיר מאחור את טה ונעצר רק ברשת.

אוניון עם ניצחון ליגה היסטורי נגד לברקוזן, מתייצבת חזק בצמרת הטבלה. לעומתה, החבורה של פיטר בוס צברה נקודה אחת בלבד בארבעת המשחקים האחרונים והפער ביניהן רק נקודה.


בורוסיה דורטמונד - מיינץ 1:1

המחצית הראשונה היתה במעמד צד אחד, כבר אחרי דקה וחצי הולאנד הבקיע, אבל השער נפסל בעקבות נבדל של מונייה שהיה מעורב במהלך. דורטמונד היתה קרובה מאד להבקיע, ברנדט ורויס פגשו את זנטנר עירני ובלינגאהם נעצר בקורה.

המחצית השנייה היתה אופרה אחרת, דורטמונד נעלמה ומיינץ נכנסה לעניינים. בדקה ה-57 לווין אוזטונאלי הימם את האיצטדיון כאשר ירה פצצה מ-25 מטרים, היישר לחיבור של בורקי. מיינץ כמעט הכפילה אבל נעצרה במשקוף, בצד השני מוקוקו ביצע פעולה גדולה, ההגנה הרחיקה רע ותומאס מונייה בעט פנימה - 1:1. שתי דקות לאחר מכן מונייה פורץ לרחבה ומוכשל, מרקו רויס יכול להשלים מהפך, אבל בועט רע מחוץ למסגרת.

דורטמונד כמעט שילמה על כך במזומן, בורקארדט פגש את הקורה ולקראת הסיום ניאקטה עם סלאלום פנטסטי עבר על פני כל המגרש, אבל בעט החוצה.

מיינץ משיגה נקודה יקרה ועולה מקום אחד בטבלה. דורטמונד, תמשיך להתגעגע לקהל, בלעדיו היא לא אותה קבוצה בבית.


וולפסבורג - ר.ב. לייפציג 2:2

כבר בדקה הרביעית לייפציג הבקיעה, מוקיילה דחק מקרוב והשלים מהלך קבוצתי מצויין. אבל הזאבים לא התכוונו לוותר, ווט ווחהורסט נגח את השער ה-11 שלו העונה וקבע שוויון, רנאטו סטפן בבעיטה מחוץ לרחבה השלים מהפך עוד במחצית הראשונה. יאניק גרהארדט התכבד בשני הבישולים. בניגוד למהלך המשחק, וולפסבורג יורדת למחצית כשהיא ביתרון.

לייפציג לחצה כדי להשוות ואחרי בלבול ברחבה, ווילי אורבן כבש מקרוב, השוורים חיפשו להכריע את המשחק אבל עד הסיום, דוקא וולפסבורג היתה מסוכנת יותר.


וורדר ברמן - פ.צ. אוגסבורג 0:2

במשך שמונים דקות המשחק היה אנמי ומשעמם למעט דקות בודדות. בדקה ה-83 אוקספורד לא הצליח להרחיק וגברה סילאסי דחק את שער היתרון. שלוש דקות אחר כך, התקפה יפה של ברמן מצד ימין, רומנו שמיד העביר את מסירת הרוחב ופליקס אגו כבש בנגיעה את שער הבכורה שלו בבונדסליגה.


פ.צ. קלן - הרטה ברלין 0:0

קבוצת המיליונים של הרטה ממשיכה בעונה המאכזבת שלה, קלן לעומת זאת, אומרת תודה על כל נקודה ובטח על משחק ללא ספיגה. המשחק עצמו לא סיפק יותר מדי, למעט הזדמנות טובה של גונדוזי שנעצר בקורה.


הופנהיים - ארמיניה בילפלד 0:0

מונאס דאבור פתח בהרכב והגיע לשני מצבים טובים, אבל נבלם אצל אורטגה. ככל שחלפו הדקות הופנהיים דעכה ובילפלד כמעט עקצה, אך ריטסו דואן לא היה מדוייק, דאבור הוחלף בדקה ה-79 על ידי אדמיאן, אך למעט דקות בודדות החבורה של סבסטיאן הנס נראתה רע מאד. בסיום תיקו מאופס ומאכזב והופנהיים מרגישה את התחתית.

בילפלד צוברת את נקודה במסע ההישרדות שלה ונשארת מעל הקו האדום למחזור נוסף.


שטוטגרט - בורוסיה מנשנגלדבאך 2:2

משחק נהדר בין שתי קבוצות טובות, סיפק הרבה כדורגל. המחצית הראשונה היתה די שוויונית והשוערים גילו עירנות משני הצדדים. ליינר סחט כדור עונשין, לארס שטינדל קבע יתרון לאורחים בסיום המחצית.

שטוטגרט עלתה מצויין למחצית השנייה, אנטון נעצר אצל בורקי והניסיון החוזר של סוסה עלה גבוה. המארחת המשיכה לחפש את שער השוויון, סוסה הגביה היטב מצד שמאל וניקולס גונזאלס, בנגיחת דג, מצא את הרשת. שלוש דקות לאחר השוויון, שטינדל מצא את זאקאריה בכדור עומק והאחרון השיב את היתרון לאורחים, גלדבאך השתלטה על המשחק. אבל הדרמה המתינה לסוף, בשנייה האחרונה של המשחק שטוטגרט קיבלה פנדל, סילאס ואמנגיטוקה בעט מדויק בקור רוח וברגע האחרון הציל נקודה.


באיירן מינכן - פרייבורג 1:2

אחרי שבוע לא פשוט שכלל הפסד ליגה והדחה מבישה מהגביע, באיירן הגיעה למשחק במצב רוח רע.

פתיחת המשחק בישרה רעות לפרייבורג, סנטמריה נפצע והוחלף ההגנה היתה מבוהלת וכבר בדקה השביעית באיירן עלתה ליתרון, גנאברי העביר רוחב, מולר בנגיעה רכה הוריד לרוברט לבנדובסקי והפולני עשה היסטוריה, הראשון לכבוש 21 שערים ב-16 משחקים. את המחצית הראשונה סיימה באיירן עם יתרון ותחושת פספוס קלה, כי יכלה להוביל ביותר משער אחד.

גם במחצית השנייה המגמה נמשכה, פרייבורג לא הגיעה למשחק ובאיירן החמיצה, לבנדובסקי זעזע את המשקוף והריבאונד של גורצקה נבלם אצל פלוריאן מולר. העונש מיהר להגיע, כריסטיאן שטרייך ביצע חילוף משולש רגע לפני כדור קרן לפרייבורג, נילס פטרסן בנגיעה הראשונה שלו כבש את שער השוויון, שוב באיירן סופגת. לאחר השיוויון הופעל המכבש הבווארי, סאנה הוריד היטב למולר שבעט לפינה והחזיר את היתרון, באיירן חיפשה את השלישי ומנגד, פרייבורג לא אמרה נואש, בתוספת הזמן כמעט הגיע השוויון, אבל פטרסן רק הרעיד את המשקוף.

רצף הניצחונות של פרייבורג נעצר, באיירן מנצלת את המעידה של יריבותיה לצמרת, כדי לפתוח פער של 4 נקודות בפסגה.


איינטרכט פרנקפורט - שאלקה 04 1:3

למעלה מעשור שהרויאל בלוז' לא רשמו ניצחון חוץ בפרנקפורט, המגמה נמשכה גם אחרי המחזור הנוכחי. פרנקפורט עצמה נמצאת בכושר נהדר וזהו ניצחון ליגה רביעי ברציפות עבורה.

30 דקות ראשונות בשליטה אבסולוטית של פרנקפורט, אנדרה סילבה הבקיע בסיבוב בדקה ה-27. שאלקה שעד לרגע זה לא הגיע למשחק, הצליחה להשוות תוך דקה, סטמבולי הקפיץ לכיוונו של מת'יו הופי הצעיר, שהבקיע את שערו הרביעי בשני המשחקים האחרונים. אבל למעט רגע קסם אחד, שאלקה נראתה רע מאד ופרנקפורט היתה עדיפה בכמה רמות.

בדקה ה-61 לוקה יוביץ' נכנס כמחליף לבכורה המחודשת במדי פרנקפורט, 10 דקות חלפו עד שהוא כבש את הראשון, קוסטיץ' העביר את הרוחב ויוביץ' בוולה ירה לרשת הגבוהה. המארחת הגיעה לעוד כמה הזדמנויות ובתוספת הזמן, שוב קוסטיץ' על תקן המבשל, עם מסירת עומק ליוביץ' והאחרון השלים צמד כדי לחתום את הקאמבק באופן מושלם. שני שערים בחצי שעה, בריאל מדריד הוא נזקק לשנתיים כדי להבקיע כמות זהה.

19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page