top of page
unnamed (9).jpg
  • אבי רויזמן

סיכום המחזור ה-20 בבונדסליגה

השבוע בבונדסליגה: באיירן מנצחת בשיניים, דורטמונד מפסידה לפרייבורג לראשונה מזה 11 שנים, קלן מנצחת בדרבי ואנדרה סילבה שוב כובש. הסטטוס קוו בצמרת נשמר ובתחתית, ניצחון חשוב למיינץ והפסד נוסף לשאלקה


הרטה ברלין - באיירן מינכן 1:0

המשחק נערך בתנאי מזג אוויר קשים מאד, תחת שלג כבד וקור מקפיא. הרטה לא הצליחה לנצל את ההזדמנויות שלה וירדה מנוצחת בפעם הרביעית ברציפות. באיירן, עם הפנים לגביע העולם למועדונים בקטאר, רשמה ניצחון ליגה חמישי מאז ההדחה המבישה מהגביע.

בפתיחה שתי הקבוצות הגיעו למצבים טובים והשוערים גילו עירנות. אחרי עשר דקות סאנה פרץ לרחבה והוכשל על ידי יארשטיין. אבל השוער החזיר בגדול עם הדיפה מול רוברט לבנדובסקי, שלא החטיא פנדל מזה שנתיים. יארשטיין הופך לשוער השני (אחרי נוייר ב-2013) שעוצר פנדל של הפולני במסגרת הליגה. באיירן המשיכה ללחוץ ובדקה ה-21 קינגסלי קומאן בעט מ-16 מטרים ונעזר בהגנה כדי להבקיע את השער היחיד במשחק, תומאס מולר עם בישול עשירי, מגיע לדאבל דאבל - 10 שערים ו-10 בישולים.

עד סיום המחצית הראשונה וכן בזו השנייה, קיבלנו לא מעט החמצות משני הצדדים, לקראת הסיום מתאוס קוניה היה מוכרח להשוות אבל הקפיץ החוצה. באיירן שומרת על הפער בפסגת הטבלה.


פרייבורג - בורוסיה דורטמונד 1:2

בעונה הזו הכל הולך לרעתה של דורטמונד, גם מאזן של 11 שנים ו-19 משחקים בסה"כ ללא הפסד מול פרייבורג, יכול להישבר. החבורה של אדין טרזיץ' הגיעה ליער השחור ולמרות שהיתה עדיפה ברוב חלקי המשחק, קרסה בפתיחת המחצית השנייה והיא רחוקה כבר 16 נק' מהפסגה.

כבר בדקות הראשונות דורטמונד הגיעה לשני מצבים גדולים, אמרה צ'אן זעזע את המשקוף בבעיטה ממרחק וארלינג הולאנד נעצר אצל פלוריאן מולר.

פתיחת המחצית השנייה היתה מהממת, בדקה ה-49 וואו יאונג הפגיז את הרשת ממרחק ושלוש דקות אחר כך ג'ונתן שמיד הכפיל את התוצאה, עם בעיטה מזווית בלתי אפשרית שהכניעה את מרווין היץ, 2:0 למקומיים שעד המשחק לא הבקיעו אף שער מחוץ לרחבה והנה כבשו פעמיים בבעיטות ממרחק.

רבע שעה לסיום הילד בן ה-16, יוסופה מוקוקו צימק עם שערו השני העונה, אך זה לא הספיק לשוורצגלאבן שצריכים להתרכז עכשיו בהבטחת המקום בליגת האלופות בעונה הבאה.


באייר לברקוזן - שטוטגרט 2:5

אחרי ההדחה המבישה מהגביע, לברקוזן חיפשה להתפוצץ, דווקא שטוטגרט היא לא היריבה הכי נוחה לשם כך, אבל החבורה של פיטר בוס עלתה באקסטרה מוטיבציה. שטוטגרט עם הפסד רביעי בחמישה משחקים מתרחקת מהחלק העליון של הטבלה.

לברקוזן פתחה עם בליץ על השער וקרם דמירבאיי פתח את מסכת הכיבושים, אחרי חצי שעה הוא השלים צמד זאת לאחר שלא מצא את הרשת כמעט חמישה חודשים.

במחצית השנייה סשה קליידז'יץ החייה את התקוות של שטוטגרט עם שער מצמק, אך הניסיונות למצוא שער שוויון עלו לה בצד השני עם מתפרצת של לברקוזן וליאון ביילי קבע 3:1 בדקה ה-56. בשלב זה שטוטגרט הפקירה לחלוטין את ההגנה ופלוריאן ווירץ נגח בקלילות את הרביעי, אריק תומי עוד הספיק לסדר צמד לסשה קליידז'יץ, אבל דמראי גריי, שחקן הרכש החדש של בוס עלה מהספסל ונעץ את החמישי.


מיינץ - אוניון ברלין 0:1

מיינץ נלחמת על חייה ועבורה כל משחק הוא גמר גביע, אוניון שאת שלה כבר עשתה, מכוונת כעת לאירופה והיא עדיין בתמונה.

אחרי דקות בשליטה של המארחת, ניקו שלוטרבק הכשיל ברחבה את קארים אוניסיוו ומוסא ניאקטה תרגם את כדור העונשין ליתרון.

גם אחרי שכבשה, מיינץ היתה הקבוצה הדומיננטית והשער השני היה קרוב יותר משער שוויון. אוניון שלא הופיעה למשחק נותרה בעשרה שחקנים בדקה ה-55, לאחר שניקו שלוטרבק ספג כרטיס צהוב שני. החילופים של פישר הכניסו חיים אצל אוניון אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.

מיינץ צוברת שלוש נקודות יקרות מפז ותמשיך להאמין עד הרגע האחרון.


שאלקה 04 - ר.ב. לייפציג 3:0

הדרך לליגה השנייה סלולה וגם הסיכויים התיאורטיים הולכים ופוחתים, שאלקה במקום האחרון בדרך הבטוחה לירידה. לייפציג ממשיכה במרדף שלה אחרי באיירן.

משחק בשליטה מוחלטת של האורחת, שאלקה נלחמה או לפחות ניסתה, אבל רגע לפני המחצית נורדי מוקיילה נגח פנימה את שער היתרון ושבר לחלוטין את הרויאל בלוז.

למחצית השנייה הופיעה רק קבוצה אחת, מרסל סביצר קבע יתרון כפול בדקה ה-72 ולקראת הסיום ווילי אורבן סידר בישול שני לאנחליניו וקבר סופית את שאלקה. רק יכולת טובה של פהרמן וחוסר דיוק מצידה של לייפציג מנעו תוצאה גבוהה יותר.


פ.צ. אוגסבורג - וולפסבורג 2:0

עונה פשוט פנטסטית עבור אוליבר גלסנר וחניכיו, וולפסבורג נמצאת במקום שמוביל לליגת האלופות ורשמה ניצחון חמישי ברציפות בכל המסגרות. ווחהורסט ממשיך לקרוע רשתות בעונה הטובה ביותר בקריירה שלו, מנגד אוגסבורג תסתפק בהבטחת ההישארות בשלב מוקדם.

המחצית הראשונה היתה די שוויונית, אוגסבורג ניסתה לעקוץ עם קאליגיורי, אבל וולפסבורג היתה מדויקת יותר והתקפת מעבר מהירה סידרה את הראשון. ווט ווחהורסט הקפיץ באלגנטיות מעל ג'יקביץ' שוערה של אוגסבורג וקבע יתרון קטן בהפסקה.

הזאבים עלו טוב יותר לחלק השני, בוטה באקו הבקיע, אך התערבות הואר פסלה את השער בטענת נבדל. כמה דקות אחר כך שוב באקו כבש, אחרי שניסיון בעיטה של ווחהורסט הפך לבישול, הפעם השער חוקי. וולפסבורג חיפשה גם את השלישי ושער של ארנולד נפסל בטענת נבדל שוב של באקו. בסיום ניצחון די קל לאורחים.


בורוסיה מנשנגלדבאך - פ.צ. קלן 2:1

הדרבי הגדול של נורדריין ווסטפליה הסתיים בניצחון חוץ יוקרתי ביותר עבור קלן לראשונה מ-2016, גם התקרית בין דומיניק דרקסלר לאוהדי הקבוצה לא תוכל להעיב על השמחה הגדולה והמשמעות של הניצחון. קלן קוטעת רצף של שלושה הפסדים בדרבי ושומרת על פער קטן מהתחתית הלוהטת.

הפתיחה היתה מדהימה, כבר אחרי שלוש דקות אלביס רשבצ'אי העלה את האורחים ליתרון עם סיומת משולמת מול שני שחקני הגנה. גלדבאך מיהרה לחזור למשחק ופלוריאן נויהאוס השווה באדיבותה הרבה של הגנת קלן.

עשר דקות בתוך המחצית השנייה, ליינר עם טעות חמורה איבד לרשבצ'אי שהבקיע מזווית קשה, שער שלישי שלו נגד הסייחים והחמישי בסה"כ העונה, קלן שוב ביתרון בדרבי. גלדבאך לחצה להשיג את השוויון אבל לא הצליחה לייצר מצבים מסוכנים וירדה מנוצחת.


הופנהיים - איינטרכט פרנקפורט 3:1

פרנקפורט ראתה את יריבותיה לצמרת מנצחות ועשתה את העבודה, הקבוצה של אדי הוטר בכושר מטורף, ניצחה שבעה משמונת משחקיה האחרונים וכרגע היא במקום שמוביל לליגת האלופות. הופנהיים ממשיכה לדשדש ורושמת הפסד שני ברציפות.

פיליפ קוסטיץ' הבקיע שער מוקדם אחרי בישול נפלא של אמין יונס וקבע יתרון קטן במחצית.

עם פתיחת המחצית השנייה, איליאס בבו נכנס כמחליף אצל הנס ובתוך דקה וחצי הצליח להשוות עם פעולה אישית גדולה. פרנקפורט היתה טובה יותר והודות למחדל הגנתי בכדור חופשי, קיבלה את השער השני, איוון אנדיקה בשערו הראשון העונה. דקה אחת בלבד לאחר מכן, קמאדה מסר כדור ארוך לקוסטיץ' והסרבי השלים בישול שני במשחק, הפעם לאנדרה סילבה שנגח בקלילות את השער ה-17 שלו ב-19 משחקי ליגה.

מונאס דאבור נכנס בדקה ה-83 ולא הצליח לעזור להופנהיים לצמק את התוצאה, בסיום פרנקפורט מנצחת 3:1 ומגדילה את רצף הניצחונות שלה נגד הופנהיים לשישה.


המשחק בין ארמיניה בילפלד לוורדר ברמן, נדחה בעקבות תנאי מזג האוויר.

34 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page