top of page
unnamed (9).jpg
  • אבי רויזמן

סיכום המחזור ה-21 בבונדסליגה

השבוע בבונדסליגה: לראשונה מזה 23 שנים הסתיימו שבעה מתוך תשעת משחקי המחזור בתיקו, בהם שלוש פעמים ללא שערים. בצמרת: הפער בפסגה מצטמצם לחמש נקודות בלבד אחרי נצחון של לייפציג ואיבוד נקודות של באיירן, פרנקפורט ו-וולפסבורג מתבססות במקומות שמובילים לליגת האלופות. דורטמונד ממשיכה לאכזב.


ר.ב. לייפציג - פ.צ. אוגסבורג 1:2

לייפציג ידעה שניצחון שלה ילחיץ מעט את באיירן ואת ההגנה הרעועה שלה, החבורה של נגלסמן עשתה את העבודה עם ניצחון שלישי ברציפות והשיגה את מבוקשה - צמצום הפער בפסגה.

המחצית הראשונה היתה בשליטה מוחלטת של לייפציג. נורדי מוקיילה סחט פנדל, אותו תירגם דני אולמו ליתרון, חמש דקות לאחר מכן, יוסוף פאולסן סידר לכריסטופר אנקונקו שער קליל. לייפציג מובילה בהפסקה 0:2.

במחצית השנייה אוגסבורג התעוררה וניסתה לחזור למשחק, בדקה ה-77 היא גם הצליחה לכבוש, אחרי שקונאטה גרם לפנדל ודניאל קאליגיורי דייק מהנקודה הלבנה. בדקות הסיום קיבלנו דרמה גדולה, כאשר האורחים כמעט השוו ואף טענו לפנדל, אבל בסיום ניצחון חשוב לשוורים ומאבק אליפות חי וקיים.


בורוסיה דורטמונד - הופנהיים 2:2

הסטטיסטיקה של טרזיץ' עד כה עגומה ביותר, הקבוצה שלו לא מצליחה להתרומם ואפילו כרטיס לליגת האלופות כבר אינו בטוח.

האורחת, עם דאבור בהרכב, פתחה טוב ובבו רשם שתי החמצות גדולות, בצד השני ג'יידון סאנצ'ו נתן שיעור קטן איך מסיימים מתפרצת והעלה את דורטמונד ליתרון אחרי 23 דקות. הופנהיים היתה עדיפה ובאה על שכרה בדקה ה-31, סבסטיאן רודי הכניס כדור חכם לדאבור והישראלי גלגל פנימה את שערו השלישי העונה.

בפתיחת המחצית השנייה הופנהיים חיפשה את המהפך, דאבור סחט הצלה גדולה שהובילה לקרן שנייה, אותה מרווין היץ הדף היישר לראשו של איליאס בבו. הולאנד הצליח להשוות אבל השער נפסל ומנגד, בבו המשיך להחמיץ. בדקה ה-80, כאשר מונאס דאבור שוכב פצוע הופנהיים המשיכה לשחק, איבדה את הכדור וארלינג הלאנד קבע שוויון לקול מחאתם של שחקני היריבה. דאבור עצמו הוחלף בדקה ה-88 לא לפני שקיבל כרטיס צהוב על דיבורים.

בסיום תיקו שלא משרת אף אחת מן הקבוצות.


באייר לברקוזן - מיינץ 2:2

במשך 89 דקות לברקוזן שלטה באופן מוחלט והיתה בדרך לניצחון ליגה שביעי ברציפות נגד מיינץ, אבל רגע, אל תמהרו לחתום משחקים לפני שהם באמת מסתיימים. מיינץ עם נקודה יקרה ביותר יכולה להמשיך לחלום על קאמבק.

כבר בדקה ה-14 לברקוזן עלתה ליתרון מרגליו של לוקאס אלאריו, למעט נגיחה לקורה של אוניסיוו מיינץ לא היתה בעניינים.

בדקה ה-84 פטריק שיק השלים פעולה גדולה והכפיל את התוצאה, היה נראה כי המשחק גמור והניצחון של בוס מובטח. אבל כדורגל משחקים תשעים דקות ומיינץ חזרה מהקבר. בדקה ה-89 רוברט גלאצל הסתנן בין הבלמים ודחק מקרוב שער מצמק, שלוש דקות בלבד לאחר מכן הרחקה רעה של ההגנה סידרה לקווין שטוגר שער שוויון דרמטי.


שטוטגרט - הרטה ברלין 1:1

הזעזועים בהרטה העירו מעט את המערכת אבל התוצאות עדיין רחוקות מלהגיע, הקבוצה מהבירה עם משחק שביעי ברציפות ללא ניצחון מסובכת בתחתית. שטוטגרט קצת מאבדת גובה אחרי פתיחה מצויינת, אבל יכולה להרגיש בנוח במרכז הטבלה.

המחצית הראשונה עמדה בסימן סשה קליידז'יץ, החלוץ  קיבל הרבה הזדמנויות להבקיע אבל החטיא פעם אחר פעם. רגע לפני הירידה להפסקה, בורנה סוסה הגביה כדור חופשי והפעם האוסטרי הצליח לכבוש באדיבותו הרבה של יארשטיין, שער תשיעי העונה עבור קליידז'יץ.

דרדאי ערך חילופים והכניס את סמי חדירה שחזר לאיצטדיון בו גדל, המשחק של הרטה השתפר משמעותית והיא הגיעה לכמה מצבים טובים. בדקה ה-79 נכנס לוקה נץ בן ה-17, תוצר מחלקת הנוער של הרטה, שלוש דקות על הדשא הספיקו לו כדי להבקיע שער הבכורה ולקבוע שוויון. עד הסיום שתי הקבוצות קיבלו הזדמנות להכריע את המשחק אך הן לא ניצלו אותן.


ורדר ברמן - פרייבורג 0:0

תוצאה די נדירה בליגה ולא ממש משקפת את מהלך המשחק. המחצית הראשונה היתה מאוזנת ושתי הקבוצות החמיצו לא מעט, במחצית השנייה פרייבורג היתה טובה יותר, אבל פאבלנקה עמד היטב בשערה של ברמן. בסיום חלוקת נקודות מוצדקת.


אוניון ברלין - שאלקה 04 0:0

תיקו שכולן הפסד לאוניון וניצחון לשאלקה, אם אפשר לקרוא לזה ניצחון, כי בשורה התחתונה הרויאל בלוז לא מצליחים ליצור מומנטום כלשהו שייתן להם תקווה.

מהרגע הראשון אוניון "ישבה" על השער, אווני, אנדריך ופויאנפאלו, החמיצו שוב ושוב וחוסר הדיוק זעק לשמיים. כריסטיאן גנטנר כמעט הבקיע את שער העונה בבעיטת וולה אדירה, אבל החטיא בסנטימטרים את המסגרת. מנגד, שאלקה לא הגיעה למצבים אבל כמעט הענישה עם סרדאר והאריט אבל גם הם לא היו מדוייקים.

אוניון עדיין לא רשמה ניצחון על שאלקה, להוציא משחק ידידות ביניהן ב-2009.


איינטרכט פרנקפורט - פ.צ. קלן 0:2

הלהיט של הבונדסליגה ממשיכה בתקופה חלומית והיא מושלמת מפתיחת הסיבוב השני, קלן תמשיך לחפש נקודות במקום אחר ובינתיים היא מחזיקה מעמד מעל הקו האדום.

במשך 57 דקות הצליחה קלן להחזיק מעמד מול המכבש של פרנקפורט, אבל רגע אחד ההגנה חלמה ומי אם לא אנדרה סילבה העניש, שער מספר 18 העונה לפורטוגזי שמבקיע משחק רביעי ברציפות. בדקה ה-78 איוון אנדיקה סגר עניין עם השני והעניק ניצחון שמיני בתשעת המשחקים האחרונים לפרנקפורט. בשבת היא פוגשת את באיירן מינכן לעוד משחק עונה.


וולפסבורג - בורוסיה מנשנגלדבאך 0:0

תיקו מאכזב במשחק שהבטיח הרבה וקיים מעט.

המחצית הראשונה היתה כולה ירוקה, וולפסבורג הגיעה להרבה מצבים והחמיצה פעם אחר פעם. את המחצית השנייה גלדבאך פתחה טוב, אבל מהר מאד השליטה חזרה לוולפסבורג, שהמשיכה לתקוף בלהט. אנתוני ברוקס נעצר בקורה וזה היה הכי קרוב לשער, כי עד סיום המשחק התוצאה לא השתנתה.


באיירן מינכן - ארמיניה בילפלד 3:3

אליאנץ ארנה לבש לבן לכבודה של אלופת העולם, אך היא לא ממש כיבדה את עצמה, לפחות לא במשחק ההגנה. הפער בצמרת מצטמצם.

תחת שלג כבד האורחת הצנועה היממה את באיירן עם שער מהיר של מישל וולאף, שניצל בור בהגנה כדי לקבוע יתרון אחרי תשע דקות. באיירן חיפשה את השוויון ללא הצלחה ובצד השני, הברק היכה פעמיים. הבלם עמוס פיפר נגח פנימה את שער הבכורה שלו בבונדסליגה והדהים את כל גרמניה.

באיירן כבר ידעה העונה פיגור כפול במחצית מול קבוצת תחתית, רק שבניגוד למשחק מול מיינץ הפעם היא לא חזרה עם חמישייה. רוברט לבנדובסקי פתח את המחצית עם שער מהיר, אבל בילפלד המשיכה לתפוס את ההגנה במערומיה וכריסטיאן גבאוור קבע 3:1. לירוי סאנה מצא את קורנטין טוליסו בכדור מצויין, והצרפתי נגח פנימה שער מצמק. בדקה ה-69 אלפונסו דיוויס בעט היטב מ-14 מטרים וקבע שוויון 3:3 שנשמר עד הסיום.

אחרי שישה משחקים בכל המסגרות, בהן ספגה רק פעם אחת, ההגנה של פליק חוזרת לסורה. אולי דאיו אופמקאנו יהיה הפיתרון לעונה הבאה.

30 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page