top of page
unnamed (9).jpg
  • אבי רויזמן

סיכום המחזור ה-26 בבונדסליגה

השבוע בבונדסליגה: באיירן ולייפציג מנצחות ויחזרו מהפגרה היישר למשחק העונה ביניהן, וולפסבורג ופרנקפורט בורחות לדורטמונד שמסיימת בתיקו מאכזב ולברקוזן ממשיכה להתפרק. בתחתית: ניצחונות קריטיים להרטה ולמיינץ, בילפלד יורדת אל מתחת לקו האדום


ארמיניה בילפלד - ר.ב. לייפציג 1:0

משחק לא טוב של לייפציג אבל בשורה התחתונה היא עושה את שלה עם שלוש נקודות נוספות ונשארת קרובה לפסגה. בילפלד יורדת מתחת לקו האדום והיא עם ניצחון בודד בתשעת המשחקים האחרונים.

המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים למרות כמה מצבים מעולים של האורחת. עם פתיחת המחצית השנייה, לחץ של השוורים הביא לחטיפת כדור ופורסברג בישל למרסל סביצר את השער הראשון. אחרי הספיגה בילפלד יצאה קדימה ופביאן קלוס החטיא ממצב נוח, עד הסיום לייפציג יכלה להגדיל את התוצאה אבל הסתפקה בניצחון קטן.


באיירן מינכן - שטוטגרט 0:4

באיירן מציגה בפעם המי יודע כמה את העוצמות שלה והפעם שטוטגרט היתה זו שסבלה מכך, האורחים ימשיכו להיאבק על כרטיס לאירופה.

הבווארים אירחו את שטוטגרט בידיעה שלייפציג כבר עשתה את שלה וצמצמה את הפער, הפתיחה לא בישרה טובות, שטוטגרט לחצה גבוה ובדקה ה-12 אלפונסו דיוויס ביצע עבירה גסה והורחק בכרטיס אדום ישיר. אבל דוקא כשהיא בחיסרון מספרי באיירן התעוררה ודרסה את היריבה. בדקה ה-17 סרג' גנאברי העביר רוחב משמאל ורוברט לבנדובסקי פתח את הערב עם השער הראשון. חמש דקות לאחר מכן, התקפה מצוינת הסתיימה באסיסט של סאנה ושער קל של סרג' גנאברי קבע יתרון כפול. ההגנה של שטוטגרט התפרקה לחלוטין, רוברט לבנדובסקי הוסיף צמד עד הירידה להפסקה והשלים שלושער רביעי העונה.

במחצית השנייה הקצב ירד מעט והתוצאה נשמרה עד שריקת הסיום, באיירן שומרת על פער של ארבע נקודות ויוצאת לפגרה במצב רוח מרומם, היעד הבא: משחק העונה בלייפציג.


ורדר ברמן - וולפסבורג 2:1

עונה פנומנלית של הזאבים, שמונה מחזורים לסיום העונה ועושה רושם שמקומם בליגת האלופות קרוב מתמיד. ברמן בעונה סבירה ביחס לציפיות, במקום בטוח ומרחק סביר ממאבקי הירידה.

וולפסבורג היתה טובה יותר ויצרה הרבה מצבים, בעיקר ממצבים נייחים. אחד מהם גם תורגם לשער, כאשר בדקה השביעית ג'וש סרג'נט נגח שער עצמי. בדקה ה-41 ההגנה של ברמן שגתה וסידרה לווט ווחהורסט את השער ה-17 שלו העונה. ברמן לא הרימה ידיים ועוד לפני סיום המחצית קווין מובאלד צימק.

גם במחצית השנייה וולפסבורג היתה מסוכנת במצבים הנייחים, אך לא הצליחה להבקיע וגם פאבלנקה נתן את חלקו בשערה של ברמן. ככל שחלפו הדקות המשחק נהיה עצבני ובוצעו הרבה עבירות, אבל התוצאה לא השתנתה ובסיום שלוש נקודות נוספות לזאבים.


איינטרכט פרנקפורט - אוניון ברלין 2:5

הנשרים ממשיכים את הסיבוב השני הנפלא שלהם, המעידה של דורטמונד בתוספת הניצחון הגדול הגדילה את הפער מהמקום החמישי. שאיפותיה של אוניון להשיג כרטיס לאירופה מתרחקות.

המשחק נפתח בקצב מטורף. טראפ רשם הצלה גדולה ובצד השני אנדרה סילבה כבש כבר אחרי שתי דקות, היתרון לא החזיק הרבה זמן ובדקה השביעית מקס קרוזה מצא את עצמו חופשי על קו ה-16 וגלגל פנימה את השוויון. אוניון השתלטה על המשחק ודוקא בדקות הטובות שלה, היא ספגה את השני בצורה אומללה ביותר, רוברט אנדריך החזיר כדור ללוטה השוער, האחרון לא היה מרוכז והכדור התגלגל פנימה - פרנקפורט שוב מובילה. דקות הסיום של המחצית נראו כאילו נלקחו מתוך סרט, בדקה ה-39 פיליפ קוסטיץ' וסילבה יצאו למתפרצת, הפורטוגלי בישל לסרבי וזה כבר 3:1, דקה אחת לאחר מכן, התקפה מדהימה של המארחים הסתיימה בשער ענק של סילבה, השני שלו במשחק וה-21 העונה. על סף הירידה להפסקה מקס קרוזה נגח שער מצמק וחתם מחצית אדירה.

במחצית השנייה פרנקפורט נרגעה מעט ואוניון חיפשה לחזור למשחק, טראפ במשחק מצוין וגם המשקוף עזרו לפרנקפורט להימנע מספיגה נוספת. עמוק בתוספת הזמן של המשחק, טימותי צ'נדלר ניצל איבוד כדור של אוניון וכבש את החמישי, בסיום 2:5 גדול לפרנקפורט.


פ.צ. קלן - בורוסיה דורטמונד 2:2

אחרי ששמעה על ההגרלה שמצפה לה ברבע גמר ליגת האלופות, דורטמונד שבה אל מאבקיה להשיג מקום בטורניר גם לעונה הבאה, אבל לקלן היו תכניות אחרות. חלוקת נקודות בסיום אך תיקו שכולו הפסד בשביל השוורצגלאבן.

כבר בדקה השלישית דורטמונד עלתה ליתרון, ארלינג הולאנד קיבל את הכדור, הסתובב על חורחה מרה וסיים היטב ברשת. הצהובים שחורים היו קרובים לשני אבל אז משום מקום, קלן קיבלה פנדל לאחר נגיעת יד של בלינגהאם ואונדריי דודה קבע שוויון.

במחצית השנייה הזדמנויות טובות לשתי הקבוצות ושער ענק של איסמעיל ג'ייקובס בדקה ה-65, שמשלים מהפך נותן יתרון דרמטי לקלן. הולאנד התעורר וחיפש את השוויון, בפעם הראשונה הוא נעצר בקורה, בפעם השנייה הוא החטיא את המסגרת ובפעם השלישית הוא דחק פנימה. בסיום 2:2 שלא משרת אף אחת מהקבוצות, קלן תתנחם בנקודה.


שאלקה 04 - בורוסיה מנשנגלדבאך 3:0

המוציאה הרשמית ממשברים: גלדבאך הגיע לגלזנקירשן כשהיא ללא ניצחון בתשעת המשחקים האחרונים, אבל אז פגשה את שאלקה והשיגה ניצחון שמחייה עבורה את תקוות המקום השישי. הרויאל בלוז ירדו בקרוב באופן רשמי ועד אז ימשיכו לסבול.

המשחק היה לא כוחות מהרגע הראשון, גלדבאך עשתה בהגנת שאלקה ככל העולה על רוחה. בדקה ה-15, אחרי כמה החמצות, כדור תועה הגיע אל הקפטן לארס שטינדל וזה בעט נהדר לרשת הגבוהה. עד סיום המחצית, תוראם ונויהאוס כמעט כבשו אבל נעצרו ברשת החיצונית.

בדקה ה-63 מה שלא הצליח במשחק השוטף הצליח במצב נייח, סטפן ליינר נגח פנימה את השני אחרי הגבהת קרן מצוינת של הופמן. בדקה ה-72 זה כבר הפך לתבוסה כאשר פרדריק רונואו נגח שער עצמי וקבע את תוצאת הסיום.


הופנהיים - מיינץ 2:1

ניצחון קריטי למיינץ שנמצאת בעיצומו של קאמבק, אחרי שנראה היה כי היא בדרך הבטוחה לליגה השנייה, היא כבר במקום ה-15 מעל הקו האדום. הופנהיים המאוכזבת מעבירה את הזמן עד סיום העונה.

25 שניות בלבד הספיקו לרוברט גלאצל כדי להעלות את מיינץ ליתרון, אחרי טעות קשה של כריס ריצ'רדס. המשחק היה נטול הגנות ועם הרבה החמצות, איליאס בבו החטיא מארבעה מטרים ובצד השני בורקארדט לא הצליח להכניע את באומן. בדקה ה-39 ריצ'רדס החזיר על הטעות ומסר כדור גדול לאיליאס בבו שסיים באלגנטיות. השוויון החזיק שתי דקות בלבד, כדור קרן מצד ימין של מיינץ הוגבה לרחבה ודומיניק קוהר נגח בחופשיות פנימה.

במחצית השנייה מיינץ המשיכה להיות טובה יותר אבל החמיצה שוב ושוב, גם הכניסה של מונאס דאבור בדקה ה-64 לא הועילה ובסיום, ניצחון 2:1 לאורחים שממשיכים במסע ההישרדות.


הרטה ברלין - באייר לברקוזן 0:3

התפוצצות של הרטה, זה כל הסיפור. החבורה של פיטר בוס שנמצאת בצניחה חופשית עם הפסד שלישי בארבעה משחקים צריכה לחשוש על מקומה באירופה. הרטה עם נקודות יקרות מפז עולה מעל הקו האדום.

כבר אחרי חמש דקות הרטה עלתה ליתרון, לוקבאקיו  מסר לדיובייסיו זיפויק שבעט בנגיעה כדור מסובב לחיבורים, שער בכורה בבונדסליגה למגן ההולנדי. בדקה ה-22 שוב לוקבאקיו מבשל, הפעם למתאוס קוניה שהשלים שער בפעולה גדולה ושבר בצורת של 13 משחקים ללא כיבוש. ג'הון קורדובה השלים את החגיגה עם שער מתוך הרחבה ואחרי 33 דקות הרטה מובילה 0:3.

במחצית השנייה לברקוזן מעט התעוררה אבל פטריק שיק החטיא פעם אחר פעם. בצד השני, שער רביעי של הרטה נפסל וקוניה הוסיף החמצה גדולה, בסיום ניצחון ענק של הברלינאים שמסבך עוד יותר את התחתית.


פרייבורג - אוגסבורג 0:2

משחק אמצע טבלה ביער השחור, הנקודות הלכו בצדק למארחת שתיאבק עם שלוש קבוצות נוספות על הזכות לשחק באירופה בעונה הבאה. אוגסבורג קבוצת מרכז טבלה קלאסית.

המחצית הראשונה היתה שוויונית והסתיימה ללא שערים, במחצית השנייה פרייבורג העלתה הילוך והיתה טובה יותר. בדקה ה-51 כריסטיאן גונטנר פתח בסלאלום מרשים על עשרים מטרים ובישל לרולנד שאלאי את שער היתרון. בדקה ה-79 פיליפ לינהארט ניצל השמטה של השוער ונגח פנימה את השער שקבע את תוצאת המשחק.

23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page