top of page
unnamed (9).jpg
  • תמונת הסופר/תאדם להב

הקיץ של פ.צ קלן

אנחנו ממשיכים את פרויקט פתיחת העונה שלנו - והפעם, אדם להב עם הקיץ של פ.צ קלן


העונה שעברה הייתה מוזרה מאוד אם אתם אוהדים של פ.צ קלן - פתיחת העונה נראתה רע מאוד וב-14 המחזורים הראשונים של העונה הקבוצה צברה 8 נקודות בלבד (10 הפסדים, 2 תיקו ו-2 נצחונות). קלן נקברה במקום האחרון בטבלה ונראה היה שהדרך לליגה השניה סלולה. גם חילופי המאמנים והגעתו של מרקוס גידסול לא סייעו לקבוצה ובשלושת המשחקים הראשונים של גידסול בתפקיד הוא צבר נקודת ליגה בודדת. המפנה הגיע במחזור ה-15 עם נצחון דרבי יוקרתי על לברקוזן והמשיך עם נצחונות על פרנקפורט וברמן. בתום הסיבוב הראשון מצאה את עצמה קלן לפתע מעל לקו האדום כשבמאזנה 17 נקודות - במחזור ה-14 זה עוד היה תסריט דמיוני.

מרקוס גידסול - הוציא את קלן מהמשבר בעונה שעברה (תמונה: האתר הרשמי של קלן)


קלן פתחה את הסיבוב השני בדיוק כפי שסיימה את הראשון ועד פגרת הקורונה הכפויה רשמה חמישה נצחונות ושלושה הפסדים בלבד: לדורטמונד, באיירן ולגלדבאך. בסה"כ ובצירוף המשחקים האחרונים של הסיבוב הראשון צברה הקבוצה בתקופה הזו 24 נקודות מתוך 33 נקודות אפשריות (8 נצחונות מ-11 משחקים) ואפשר להגיד שזה מה שהשאיר אותה בבונדסליגה. כמה הריצה הזו באמצע העונה הייתה חשובה? ובכן, החזרה מפגרת הקורונה לא האירה פנים לקלנאים שלא הצליחו לנצח עד סיום העונה.


מי עוזב?

מרק אות', שהושאל לקבוצה משאלקה בפגרת החורף האחרונה, יחזור לכחולים אחרי שקלן לא מימשה את האופציה שעוגנה בחוזהו. הסיבה המרכזית היא כמובן משבר הקורונה שלא תרם למצבה הכלכלי של קלן - עסקת אות' פשוט הפכה ליקרה מידי ושאלקה גם לא הסכימה להתפשר, כנראה שבצדק. אות' כבש חמישה שערים, בישל שישה נוספים ב-15 משחקיו בקלן והיה גורם חשוב בריצה המצויינת של הקבוצה באמצע העונה שעברה, זו שהובילה כאמור להישארות בליגה.

מארק אות' - השאיר חותם ב-15 משחקיו בקלן (תמונה: האתר הרשמי של קלן)


קלן תיפרד גם מג'ון קורדובה שהגיע למועדון ב-2017. קורדובה נמכר ב-15 מליון אירו להרטה ברלין ועוזב את קלן אחרי 86 משחקים בהם תרם 37 שערים ועוד 8 בישולים. עוד שחקן התקפה שעוזב את קלן הוא מלך הבונדסליגה השניה, סימון טרודה (118 שערים ב-220 הופעות בליגה השניה), שעובר בהעברה חופשית להמבורג, בכדי לנסות ולעזור ל-HSV לשוב לבונדסליגה. טרודה, כמו קורדובה, הגיע למועדון ב-2017 ותרם לקלן 42 שערים ו-6 בישולים ב-75 הופעות בסה"כ.

קורדובה - עוזב להרטה ברלין אחרי שכבש 37 שערים ב-86 משחקים (תמונה: האתר הרשמי של קלן)


לרשימת העוזבים מצטרף מרסל ריסה, שעשה קריירה יפה במועדון עם 163 הופעות בסה"כ. ריסה ישאר בקלן ויעבור בהשאלה לויקטוריה מהליגה השלישית. שחקנים נוספים שעוזבים הם קינגסלי שניידר (בהשאלה להאנובר) וניקלאס האופטמן (בהשאלה לקיל).


מי הגיע?

אחרי עזיבתם של שחקני המפתח ההתקפיים זקוקים בקלן לחיזוק הולם בכדי להשאיר לעצמם סיכוי לשרוד בבונדסליגה. מאוניון ברלין הגיע תמורת 6.5 מליון אירו החלוץ סבסטיאן אנדרסון בן ה-29. השבדי הנהדר כבש בעונה שעברה 12 שערים והיה אחד הגורמים המרכזיים לעונה השקטה יחסית שעברה על אוניון.


מי שאמור להיכנס לנעליו של מארק אות' הוא אונדריי דודה, שהגיע מהרטה ברלין תמורת 7 מליון אירו (נרכש מהרטה אחרי שהושאל לנוריץ' בחצי העונה האחרונה) וחתם ממש היום על החוזה. דודה רשם 71 הופעות בהרטה ברלין בהם כבש 13 פעמים ובישל 9 פעמים.


מקבוצת הנוער המצויינת של קלן עלו לבוגרת רוברט וולודר וטים למפרלה. יהיה שווה לעקוב אחר ההתפחות של השניים, שכן קלן מתהדרת באחת ממחלקות הנוער הטובות בגרמניה.


מטרות לעונה הקרובה

למרקוס גידסל צפוי אתגר לא קטן אחרי שאיבד את קורדובה, טרודה ואות' בקיץ לא קל שעבר על הקלנאים. לכן הישארות בליגה היא המטרה המוצהרת של מועדון התיש. עונה רגועה במרכז הטבלה תחשב להישג עצום.


54 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page