top of page
unnamed (9).jpg
  • אור טייטר

הקיץ של באייר לברקוזן

אנחנו ממשיכים עם פרויקט פתיחת העונה שלנו - והפעם, אור טייטר על הקיץ של לברקוזן

באייר לברקוזן לא הצליחה לעמוד במטרות שהציבה לעצמה בעונה הקודמת וסיימה את העונה במקום החמישי, שמוביל לליגה האירופית בלבד. הקבוצה של פטר בוס תנסה לשפר את זה העונה ולסיים במקום שמוביל לליגת האלופות. הדיעה הרווחת היא שהמקום החמישי עלה ללברקוזן בקאי האברץ, שהיה אמור להישאר במועדון עוד עונה אחת במידה והקבוצה הייתה משתתפת בליגת האלופות בעונה הקרובה.


כאמור, רוצים בלברקוזן לבסס את מעמדם בעונות הקרובות ולהשתתף בליגת האלופות באופן קבוע, בדיוק בשביל זה החתימו במועדון את פרננדו קארו הספרדי, שמשמש כמנכ"ל המועדון מאז יולי 2018. לצידו של קארו: רודי פלר האגדי, שמשמש כמנהל המקצועי מאז שנת 2005. קארו התראיין לעיתון הבילד במהלך הקיץ האחרון וציין שהמועדון עומד בפני שינוי תדמיתי. קארו רוצה שלברקוזן תיכנס לרשימת 16 הגדולות באירופה ובכדי להביא את המועדון למקום הזה הוא מתכוון להפסיק למכור שחקנים למועדונים כמו בורוסיה דורטמונד ור.ב לייפציג, שמתחרות עימה על מקום בליגת האלופות.


רודי פלר - אגדת מועדון והמנהל המקצועי של המועדון מאז 2005 (תמונה: האתר הרשמי של באייר לברקוזן)


בגזרת המאמן ימשיך פטר בוס ההולנדי לעונה נוספת בקבוצה וזאת תהיה עונתו המלאה השנייה במועדון לאחר שמונה בדצמבר 2018. עוד הולנדי שמכירים טוב בישראל ומגיע ללברקוזן הוא רוב מאס - עוזר המאמן בן ה-50 עבד במכבי חיפה והיה עוזרם של פרד רוטן וגיא לוזון ואף שימש כמאמן זמני של הירוקים. מאס מתאחד עם בוס לאחר שהשניים שיחקו ביחד בפיינורד בשנות התשעים, מאס גם היה עוזרו של בוס בויטסה ואף החליף אותו בתפקיד.

מי הגיע?

לברקוזן החתימה את פטריק שיק בן ה-24 ששיחק בעונה שעברה בראזנבלשפורט לייפציג. החלוץ הצ'כי כבש 10 שערים ב-22 משחקי ליגה וזה הספיק ללברקוזן כדי לשים 26 מליון אירו על השולחן ולרכוש אותו מרומא. בנוסף עובדים במועדון על החתמתו של יוליאן דקסלר מפסז' אך כאן נראה שהסיכויים לא גבוהים במיוחד. שחקן נוסף שהצטרף הוא לנארט גריל, שוער בן 21 שהגיע מקייזרסלאוטרן. שחקנים שחזרו מהשאלה הם טין ידבאי הבלם הקרואטי בן ה-24 (אאוגסבורג), יואל פוינפאלו החלוץ הפיני (המבורג) ופאנוס רסטוס, בלם יווני בן 22 (שפילד יונייטד).


פטריק שיק - 10 שערים ב-22 משחקים בבונדסליגה בעונה האחרונה (תמונה: האתר הרשמי של באייר לברקוזן)

מי עזב?

אמירותיו של קארו לא הסתכמו בכך שהוא לא רוצה לאבד את שחקניה של לברקוזן לקבוצות כמו דורטמונד, בנוסף הוא טען שאין ללברקוזן יכולת להחזיק שחקנים שרוצים לעזוב לאחד מ-10 המועדונים הגדולים באירופה. וזה בדיוק מה שקרה לקבוצה עם קאי האברץ בקיץ האחרון - נער הפלא, ילד הזהב, כישרון העתיד של הכדורגל הגרמני עוזב את המועדון בו גדל ועובר לצ'לסי כמו חברו לנבחרת גרמניה, טימו ורנר. האברץ היה מחוזר תקופה ארוכה ושמו נקשר למועדונים הגדולים יותר בגרמניה, אך לבסוף בחר לעבור לכחולים מלונדון כדי להתקדם ולזכות בתארים תמורת 80 מיליון אירו. הקשר שיחק 4 עונות בלברקוזן בהן כבש 46 שערים. שחקן מפתח נוסף שעוזב הוא קווין פולאנד. החלוץ בן ה-26 עוזב לראשונה את גרמניה ולאחר 4 עונות בלברקוזן מצטרף לניקו קובאץ' במונאקו. פולאנד כבש 50 שערים ב-148 הופעות בכל המסגרות עבור המועדון ועובר לריביירה הצרפתית תמורת 15 מיליון אירו.


קאי האברץ מוצג בצ'לסי - כנראה היה נשאר אם לברקוזן הייתה מגיעה לליגת האלופות (תמונה: האתר הרשמי של צ'לסי)


המטרות לעונה הקרובה

לברקוזן מכוונת לצמרת הגבוהה כמו כל השנים האחרונות ומקווה לזכות בכרטיס לליגת האלופות לאחר שבעונה החולפת לא הצליחה להשיג אותו והסתפקה במקום בשלב הבתים של הליגה האירופית. הישג השיא של המועדון היה המקום השני בו סיימה 5 פעמים כאשר הפעם האחרונה הייתה בדיוק לפני עשר שנים. שווי סגל השחקנים הוא מהגבוהים בליגה אחרי באיירן מינכן, דורטמונד ולייפציג. כמו כן מקווים בקבוצה להצליח בליגה האירופית ושילוב של התבססות בצמרת הליגה במקביל להגעה לשלבים האחרונים בזירה האירופית יחשבו להצלחה גדולה. בעונה האחרונה לברקוזן הודחה ע"י אינטר ברבע גמר הליגה האירופית, שלב אליו הגיע לראשונה מאז 2008.

93 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page