top of page
unnamed (9).jpg
  • אבי רויזמן

פוסבאל מסכמת את הסיבוב הראשון

האם קבוצות הבונדסליגה יכולות להיות מרוצות מהסיבוב הראשון? מי מהשחקנים הצטיין ומי מהם איכזב? כל זאת ועוד בסיכום הסיבוב הראשון של אבי רויזמן


1. באיירן מינכן

בסך הכל האנזי פליק יכול לסמן וי על החצי הראשון של העונה, בכל זאת הקבוצה שלו מוליכה את הטבלה ומחזיקה בקצב הבקעה מסחרר (49 שערי זכות). אך עם זאת, ההגנה הרעועה של באיירן צריכה להדאיג את ראשי המועדון. במשך שמונה מחזורים רצופים (7 עד 14) נקלעו הבווארים ראשונים לפיגור, אמנם בכל המקרים זה הסתיים ללא הפסד אבל לא בטוח שבליגת האלופות זה יספיק.

באיירן, כמו באיירן, התעלתה על עצמה מספר פעמים, כך למשל במחזור הפתיחה בו מחצה את שאלקה 8:0 והקלאסיקר נגד דורטמונד בו היטיבה לשחק. אך לצד זאת רשמה גם הופעות בינוניות לא פעם ולא פעמיים.

השחקן המצטיין: רוברט לבנדובסקי. הפולני הבקיע 22 שערים ובישל חמישה ב-16 הופעות. ראויים לציון גם קינגסלי קומאן, שלפחות עד עתה נמצא בעונה הטובה בקריירה וכן מנואל נוייר, שאלמלא יכולת שיא שלו, הקבוצה היתה סופגת כפליים.

השחקן המאכזב: סרג' גנאברי. הרבה תקוות וציפיות נתלו בגנאברי בתחילת העונה, אבל למעט הצגה במחזור הראשון (שלושער נגד שאלקה), הוא לא מצליח לבוא לידי ביטוי. גם אלפונסו דיוויס חווה ירידה ביכולת אחרי עונת השיא אשתקד, הקנדי סבל מפציעה ארוכה ולא מצליח להשיב לעצמו את הביטחון.


2. רזנבלשפורט לייפציג

קבוצת ההגנה הטובה בליגה נמצאת בצדק במקום השני, במרחק נגיעה מהפסגה. פרויקט השיווק נתן חצי עונה טובה ורק חוסר מזל מונע ממנו להיצמד לבאיירן בצמרת.

השחקן המצטיין: אנחליניו טאסנדה. המגן הברזילאי מוביל את רשימת הכובשים (יחד עם פורסברג ופאולסן) והבקיע ארבעה שערים מעמדת המגן. הכישרון מחזיק את כל האגף השמאלי ואחראי מרכזי להצלחה גם בליגת האלופות. ראוי לציון גם דני אולמו, מלך הבישולים של לייפציג והשחקן המשמעותי ביותר בתקופה האחרונה.

השחקן המאכזב: אלכסנדר סורלות'. הנורווגי הגיע כדי למלאות את עמדת החלוץ שנפגעה בקיץ האחרון, אך הוא לא מצליח להתאקלם והבקיע שער בודד (נגד דורטמונד במחזור ה-15).


3. באייר לברקוזן

חצי עונה אדירה לחבורה של פיטר בוס. במשך 12 המחזורים הראשונים לא הפסידה ואז נכנעה לבאיירן ממש בדקות הסיום ואיבדה את הפסגה. הלחץ וחוסר הניסיון השפיעו, לברקוזן איבדה מעט גובה, אך היא עדיין חזק בעיניינים ומחזיקה במאזן השערים השני בטיבו (פלוס 15).

השחקן המצטיין: פלוריאן ווירץ. רק בן 17 ופשוט מחולל פלאים על כר הדשא. היהלום של לברקוזן בעונת פריצה מסחררת. ראוי לציון גם לוקאס אלאריו, החלוץ הארגנטינאי, שמוביל את טבלת הכובשים של הקבוצה (8) ולמרות ירידה קלה ביכולת בתקופה האחרונה.

השחקן המאכזב: ג'ונתן טה. למרות כמה משחקים טובים שלו, טה די מאכזב וגם סידר לבאיירן את אליפות החורף עם איבוד קריטי בשנייה האחרונה.


4. בורוסיה דורטמונד

על אף פתיחת עונה טובה, השוורצגלאבן סוגרים סיבוב עגום עבורם. ההפסד לבאייר לברקוזן אולי הוציא אותה ממירוץ האליפות ושישה הפסדים ב-17 משחקים זה לא מה שציפו בדורטמונד. לוסיאן פאברה איבד את אמון ההנהלה ולאחר תבוסה ביתית 5:1 לשטוטגרט ופוטר. אדין טרזיץ' תפס את מקומו על הקווים ורשם שלושה ניצחונות, שני הפסדים ותיקו. אחת הסיבות לכישלון היא פציעתו של האלנד, החלוץ שמוביל את הקבוצה נעדר לתקופה לא קצרה ודורטמונד התקשתה מאד בלעדיו.

השחקן המצטיין: ארלינג האלנד. מה עוד אפשר לומר על הפלא הנורווגי, 12 שערים ב-12 הופעות ליגה, כולל רביעייה נגד הרטה וצמד מרשים נגד לייפציג.

השחקן המאכזב: ג'יידון סאנצ'ו. עד תחילת ינואר, סאנצ'ו עדיין לא הצליח להבקיע שער ליגה ולמרות היכולת הטובה במשחקים האחרונים, האנגלי המוכשר רשם סיבוב מאכזב מאד ברמה האישית.


5. וולפסבורג

אחת מהקבוצות המפתיעות של העונה מסיימת סיבוב ראשון נהדר והיא קרובה מאוד לצמרת הטבלה. במשך 11 מחזורים שמרה על מאזן נקי מהפסדים, אך כמו לברקוזן, נכנעה גם היא לבאיירן מינכן ובהמשך גם הפסידה לדורטמונד. למעט שני ההפסדים האלו, לא הפסידה והציגה יכולת טובה.

השחקן המצטיין: ווט ווחהורסט. אחד ממצטייני העונה הבקיע עד כה 12 שערים והוא הראשון בתולדות וולפסבורג לעשות זאת תוך 17 מחזורים, ההולנדי בעונת שיא שכנראה תקפיץ אותו לקבוצה גדולה יותר. ראוי לציין גם את מקסימיליאן ארנולד ויאניק גרהארדט צמד המנועים של הקבוצה.

השחקן המאכזב: אדמיר מחמדי. השוויצרי מעולם לא היה סקורר מצטיין, אבל לסיים סיבוב שלם ללא שער מעמדת החלוץ, זה בהחלט לא מספיק.


6. אוניון ברלין

הפתעה אדירה שפשוט כובשת את הלב של כל חובבי הבונדסליגה. הקבוצה הקטנה מברלין שעבורה זו רק העונה השנייה אי פעם בליגה הבכירה, רושמת עונה היסטורית ואם תמשיך ביכולת הנוכחית היא בהחלט יכולה לפנטז על כרטיס למפעל אירופי. המשחק האחרון היה הראשון שלה העונה בו לא הצליחה להבקיע. בין היתר ניצחה את לברקוזן, דורטמונד וסיימה בתיקו עם באיירן ו-וולפסבורג.

השחקן המצטיין: מרווין פרידריך. הבלם הגרמני חווה עונה אישית נפלאה ומלבד יכולת הגנתית טובה הוא כבש לא פחות מארבעה שערים, הבלם עם כמות הכיבושים הגבוהה בליגה. ראוי לציין גם את מקס קרוזה שחזר לבונדסליגה לוהט, כבש שישה שערים ובישל חמישה נוספים.

השחקן המאכזב: אין.


7. בורוסיה מנשנגלדבאך

בסך הכל רוזה יכול להיות מרוצה, הקבוצה שלו התמודדה במקביל גם בליגת האלופות ובאופן טבעי לא התרכזה רק בליגה. לאחרונה גלדבאך חוזרת לעצמה ומלבד הקאמבק המרשים מול באיירן, נראית נהדר וחזרה למאבקי הצמרת.

השחקן המצטיין: לארס שטינדל. עונת שיא של שטינדל שמוביל את טבלת הכובשים של הקבוצה ושני בטבלת המבשלים, במחזור ה-12 נגד פרנקפורט הוא רשם שלושער ראשון בבונדסליגה. ראוי לציון גם יאן זומר שנותן עבודה אדירה בשער וכן את יונאס הופמן, בעונה טובה מאד שכוללת 4 שערים, 6 בישולים ומשחק שיא נגד באיירן.

השחקן המאכזב: בריל אמבולו. השוויצרי נתן כמה הופעות לא רעות, אבל בסך הכל הוא יכול להיות הרבה יותר חד ומרוכז.


8. איינטרכט פרנקפורט

מלכת התיקו עד עתה (9) פתחה את העונה טוב וסבלה מירידה ביכולת, אבל את הסיבוב הראשון היא סוגרת בתור הקבוצה הלוהטת בליגה. שישה משחקים ללא הפסד, בהם ארבעה ניצחונות וקאמבק מרגש של לוקה יוביץ'.

השחקן המצטיין: אנדרה סילבה. הפורטוגלי מוביל את טבלת הכובשים בקבוצה עם 12 שערים (שלושה צמדים), רק לשם השוואה, אמין יונס בא אחריו ברשימה עם שני שערים בלבד.

השחקן המאכזב: פיליפ קוסטיץ'. ברמה האישית הסרבי ציפה לסיבוב טוב יותר, הוא היה פצוע לא מעט ועד המחזור ה-16 החזיק בבישול בודד, אז בישל פעמיים ליוביץ' ושילש את הסטטיסטיקה.


9. פרייבורג

העונה של פרייבורג מתחלקת עד עתה לשני חלקים, עד המחזור ה-11 ניצחה רק פעם אחת וגם היא במחזור הראשון. תשעה משחקים ללא ניצחון גררו את כריסטיאן שטרייך לתחתית. במחזור ה-11 שבה לנצח ויצאה לרצף של חמישה ניצחונות רצופים, שיא מועדון. הריצה נבלמה אצל באיירן אבל פרייבורג התמקמה היטב במרכז הטבלה ויכולה להיות מעודדת מהיכולת הטובה במשחקים האחרונים.

השחקן המצטיין: וינצ'נזו גריפו. ממצטייני העונה בליגה, מוביל את ההתקפה של פרייבורג, עם שבעה שערים וארבעה בישולים. בכל המשחקים בהם כבש הקבוצה לא הפסידה וביכולת הטובה זיכתה אותו בזימון לנבחרת איטליה במדיה הבקיע צמד בכורה נגד אסטוניה. ראוי לציין גם את נילס פטרסן, הבקיע שישה שערים מהספסל (7 בסה"כ) ומוביל את הליגה בשערים לשחקן מחליף.

השחקן המאכזב: צ'אנג און קוואן. עונה מבאסת עבור הקוריאני, פתח אותה בצליעה, סבל מפציעה, חזר אחרי תקופה ונפצע שוב, הפעם עד פברואר.


10. שטוטגרט

עונה נהדרת לשטוטגרט, נפתחה היטב עבור החבורה הצעירה שמשחקת כדורגל שמח. ככל שחולף הזמן שטוטגרט חוזרת לגודל הטבעי שלה ומתייצבת באמצע הטבלה. שיא העונה הגיע במחזור ה-11 עם ניצחון ענק 5:1 בזיגנל אידונה פארק, מה שהוביל את דורטמונד לפטר את פאברה.

השחקן המצטיין: סילאס ואמנגיטוקה. הקונגולזי הצעיר נתן הצגות נגד הקבוצות החזקות בליגה והוא מוביל את כובשי הקבוצה עם תשעה שערים, כולל צמד נגד דורטמונד ושער שוויון דרמטי נגד גלדבאך. ראוי לציין גם את ניקולס גונזאלס, הארגנטינאי המוכשר שחווה עונה פנטסטית.

השחקן המאכזב: אין.


11. הופנהיים

הקבוצה של "האיש שלנו" עוברת עונה מאד מאכזבת. אם בליגה האירופית הופנהיים רשמה הצלחה גדולה בינתיים, בליגה המקומית זה לא ממש עובד. במחזור השני רשמה הופנהיים את הישג השיא שלה העונה עם ניצחון ענק על באיירן אך מאז הקבוצה חווה ירידה דרסטית ולמעט הבלחות היא נראית לא טוב. סבסטיאן הנס תלוי כמעט לחלוטין ביכולת האישית של קרמאריץ', העובדה שהקרואטי נעדר לתקופה השאירה את הקבוצה חסרת אונים.

השחקן המצטיין: אנדריי קרמאריץ'. למרות שהוא נעדר לתקופה ארוכה ואולי דוקא בעקבות כך, ראינו עד כמה הוא קריטי להופנהיים.

השחקן המאכזב: מונאס דאבור. סבסטיאן הנס לא מספיק מאמין במונאס, נותן לו את הקרדיט בעיקר בליגה האירופית (שם הוא גם מחזיר). לאחרונה דאבור חזר להרכב ויש שיפור קל ביכולת שלו, נקווה שזה מעיד לקראת סיבוב שני טוב יותר.


12. פ.צ. אוגסבורג

אין יותר מדי ציפיות מהקבוצה של הייקו הרליך, המטרה שלה מלכתחילה היא להימנע ממאבקי התחתית ולשמור על מקומה בבונדסליגה. את הסיבוב היא סוגרת בעיצומו של משבר - חמישה הפסדים בשישה משחקים, בהם הבקיעה רק פעמיים. רחוקה 4 נק' מהמקום שמוביל למבחנים והדרך להבטחת ההישארות עוד ארוכה.

השחקן המצטיין: דניאל קאליגיורי. הקשר האיטלקי שהצטרף בקיץ משאלקה, מחזיק את מרכז המגרש של אוגסבורג ויחד עם זאת גם מוביל את טבלת הכובשים והמבשלים בקבוצה.

השחקן המאכזב: אלפרד פינבוגאסון. האיסלנדי עדיין לא מצא את הרשת העונה וגם רשם החמצת פנדל נגד באיירן.


13. ורדר ברמן

בעונה שעברה ברמן הצליחה לשרוד בליגה ממש בנס, העונה ניתן להבחין בשיפור ביכולת הכללית, אך היא עדיין קבוצת תחתית. ברמן היתה שווה יותר ממה שהשיגה עד כה וגם סבלה מחוסר מזל. תיקו מול באיירן ולברקוזן בחוץ אלו תוצאות שלא ניתן לזלזל בהם.

השחקן המצטיין: תאודור גברה סילאסי. המגן השמאלי הצ'כי נותן עונה מצויינת בצד שמאל, המספרים אמנם לא גבוהים (שער ובישול) אבל הוא חולייה חזקה ויציבה בהרכב.

השחקן המאכזב: מילוט ראשיצ'ה. סיבוב מאכזב ביותר לחלוץ הקוסוברי, הוא סבל משתי פציעות ממושכות, מיעט לשחק ולא הצליח לכבוש או לבשל. ברמן בהחלט מתגעגעת לראשיצ'ה הישן.


14. הרטה ברלין

אולי אכזבת העונה. קבוצת המיליונים מעיר הבירה פשוט נראית רע וסופגת מפלה אחר מפלה, לפתע גם התחתית קרובה. הרטה הוכיחה שהסגל שלה שווה הרבה יותר, כשהיא הצליחה לנצח היא גם נתנה הצגות, כמו במחזור הפתיחה נגד ברמן ובדרבי של ברלין.

השחקן המצטיין: מתיאוס קוניה. נעלם למשל משחקים רבים, אבל כשהברזילאי בעניינים הרטה נראית קבוצה שונה לחלוטין.

השחקן המאכזב: קז'ישטוף פיונטק. החלוץ הפולני הגיע כהבטחה גדולה, אבל בינתיים הוא מסתבר כפלופ וככל הנראה יעזוב את הקבוצה, אולי אפילו בינואר הנוכחי.


15. ארמיניה בילפלד

עד עתה בילפלד עומדת במטרות שלה. העולה החדשה שכולם הספידו עוד לפני תחילת העונה, מחזיקה מעמד מעל הקו האדום והיא רחוקה עשר נק' מהמקום ממנו יורדים אוטומטית לליגה השניה. בילפלד ניצחה את קרבות התחתית נגד שאלקה, מיינץ, הרטה ברלין וקלן ומבחינתה לקחה את הנקודות החשובות. סיבוב דומה עשוי להשאיר אותה בליגה.

השחקן המצטיין: ריטסו דואן. עונה אישית נהדרת של היפני, עבורו זאת השנה הראשונה בגרמניה אחרי ששיחק כמה שנים בהולנד ואכן, זו עונת פריצה יוצאת מן הכלל. דואן מוביל את טבלת הכובשים של בילפלד עם שלושה כאלו, להם הוסיף שני בישולים.

השחקן המאכזב: סרחיו קורדובה. הגיע מאוגסבורג עם שק של ציפיות, אבל הוונצואלי לא מצליח להביא את עצמו לידי ביטוי.


16. פ.צ. קלן

עבור קלן, כל עונה זו מלחמת עולם וכל שער זכות הוא חגיגה. קלן מצליחה להחזיק את עצמה מעל המים ולמזלה מיינץ ושאלקה לא מצליחות להתרומם. אחרי שניצחה את מיינץ יצאה לרצף של חמישה משחקים ללא שער זכות, אבל את הסיבוב היא חותמת עם ניצחון גדול בקרב התחתית נגד שאלקה.

השחקן המצטיין: יאן טילמן. החלוץ הצעיר כבש את הנצחון נגד שאלקה במחזור האחרון ובישל פעמיים. בעונה לחוצה כל כך זה פנטסטי עבור נער בן 18.

השחקן המאכזב: יונאס הקטור. המגן הוותיק הוא הלב הפועם בקבוצה, עד עכשיו היכולת שלו העונה לא מזהירה ובתור השחקן הבכיר יש ציפייה שינהיג מעט יותר.


17. מיינץ

עושה רושם שמיינץ ויתרה על העונה, השחרור של מאטטה, השחקן הטוב ביותר בסגל, מעיד על כך יותר מהכל. מיינץ סובלת מחוסר מזל רב, לא מעט משחקים טובים שלה מסתיימים באכזבה, כך לדוגמה איבדה יתרון כפול מול באיירן ולא השכילה לנצח את דורטמונד בהזדמנות שלא תחזור.

השחקן המצטיין: אין.

השחקן המאכזב: רובין קוואיסון. לא מעט שחקנים מאכזבים בסגל של מיינץ, מעל כולם החלוץ השוודי שנחשב לאחד מעמודי התווך של הקבוצה, אבל הוא לא מצליח לבוא לידי ביטוי והתוצאות בהתאם.


18. שאלקה 04

מועדון הפאר מנורדריין ווסטפליה עושה את דרכו לליגה השנייה. שאלקה לא ניצחה עד המחזור ה-15, רק אז הצליחה לשבור בצורת של 31 משחקים ללא ניצחון ונמנעה משבירת השיא המיתולוגי של טזמניה ברלין. הניצחון 4:0 על הופנהיים היה הבלחה של רגע בעונה האיומה הזו, מאז שאלקה רשמה שני הפסדים והיא עמוק במקום האחרון. במהלך הסיבוב הראשון שאלקה החליפה שלושה מאמנים, אולי ההחתמות החדשות (סיאד קולאסינאץ' וקלאס יאן הונטלאר) יעניקו סיבוב שני שונה עבורה.

השחקן המצטיין: מת'יו הופי. האמריקני הצעיר הוא לא פחות מסנסציה, בשבע הופעות הבקיע חמישה שערים, שלושה מהם בהצגה נגד הופנהיים.

השחקן המאכזב: ודאד איביסביץ'. רוב שחקני הסגל ראויים להיכנס לרשימה, אבל הבוסני יותר מכולם. הוא הגיע על תקן כוכב, אבל בפועל הוא בכיוון של כוכב נופל. השיא הגיע עם פיצוץ בין הצדדים ופרידה מוקדמת.

27 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page