top of page
unnamed (9).jpg
  • אבי רויזמן

סיכום המחזור ה-13 בבונדסליגה

השבוע בבונדסליגה: רגע לפני סיום השנה והיציאה לפגרת החורף, המחזור ה-13 בבונדסליגה, היה לוהט כרגיל. באיירן מינכן חזרה לפסגת הטבלה ועל הדרך הנחילה הפסד ראשון לפיטר בוס ולברקוזן. דורטמונד שוב מפסידה ויוצאת מחוץ לרביעייה הראשונה ולייפציג מאבדת נקודות לקלן. בתחתית: שאלקה שוב מפסידה, הפעם לבילפלד וברמן נחלצת מהאיזור המסוכן עם ניצחון דרמטי במיינץ.


אוניון ברלין - בורוסיה דורטמונד 1:2

מאמן חדש, תוצאות ישנות. אחרי הבכורה הדי מוצלחת נגד ברמן, דורטמונד וטרזיץ' פתחו את המחזור עם הפסד. בדיוק כמו במחזור שעבר, שוב היו אלו טאיוו אווני ומרווין פרידריך שהבקיעו עבור אוניון. שתי נגיחות לרשת של בורקי. פרידריך הבקיע כבר ארבעה שערים והוא הכובש המצטיין בליגה מעמדת הבלם. בין לבין, יוסופה מוקוקו השווה זמנית עם שער נפלא והפך לכובש הצעיר בתולדות הליגה בגיל בן 16 ו-28 ימים.


בורוסיה מנשנגלדבאך - הופנהיים 2:1

הרבה מאד אמוציות במשחק שהתאפיין במומנטומים משתנים. לארס שטינדל הנהדר כבש בפנדל וקבע יתרון בסיום המחצית הראשונה. גם חלקה הראשון של המחצית השנייה היה שייך לגלדבאך שהיתה טובה יותר אבל רק עד רבע השעה האחרונה. בדקה ה-71 מונאס דאבור עלה כמחליף וארבע דקות לאחר מכן הגיע השוויון. מהלך שהתחיל אצל דאבור, המשיך אצל אילאס בבו והסתיים בבעיטה לרשת של אנדריי קרמאריץ'. שלוש דקות מאוחר יותר, מרכוס תוראם ראה את הכרטיס האדום, אחרי שנתפס יורק בפניו של סטפן פוש. בעשרה שחקנים גלדבאך לא הצליחה לשמור על התוצאה וריאן ססניון קבע מהפך, במהלך כדורגל מצויין אבל חסר ספורטיביות, כאשר שחקן גלדבאך שכב על כר הדשא.


ר.ב. לייפציג - פ.צ. קלן 0:0

על אף משחק לא טוב של לייפציג, היא היתה קרובה מאד לכבוש, קלן עסקה במגננה וטימו הורן רשם כמה הצלות מצויינות. המארחים החמיצו שוב ושוב ולראשונה העונה איבדו נקודות במשחק בית. עבור קלן מדובר בנקודה חשובה מאד במאבקי התחתית.


אוגסבורג - איינטרכט פרנקפורט 2:0

למרות מצבים טובים בשני הצדדים, המחצית ראשונה הסתיימה מאופסת, עם בעיטה לקורה של אריק דורם מפרנקפורט. במחצית השנייה הקבוצות היו מדויקות קצת יותר, אוגסבורג רשמה החמצה גדולה מצד אחד וספגה בצד השני, מהלך יפה של פרנקפורט הסתיים ברשת, עם שער עצמי אומלל של רפאל פראמברגר. לקראת הסיום סטפן אילסנקר שעלה מהספסל, הבקיע את שערו הראשון העונה וקבע את תוצאת הסיום.


שאלקה - ארמיניה בילפלד 1:0

קרב התחתית בין שתיים מהקבוצות החלשות בליגה הסתיים כשהעולה החדשה עם ידה על העליונה. שאלקה, שפתחה את השנה ברגל ימין עם ניצחון על מנשנגלדבאך מסיימת את השנה הגרועה בתולדותיה ללא אף ניצחון ליגה מאז אותו משחק נגד גלדבאך והיא סופרת 29 משחקי ליגה ללא ניצחון. פביאן קלוס הבקיע בנגיחה את השער היחיד במשחק.


מיינץ - וורדר ברמן 1:0

במשך תשעים דקות שתי הקבוצות לא היו מדויקות, כאשר ברמן מעט טובה יותר. בדקה התשעים, פלוריאן קוהפלדט קיבל שער תוצרת המחליפים שלו. טאהית' צ'ונג המושאל ממנצ'סטר יונייטד, הגביה כדור נפלא מצד ימין, ארן דינקצ'י בן ה-19 בהופעת הבכורה, נגח פנימה וניצח את המשחק.


באייר לברקוזן - באיירן מינכן 2:1

משחק העונה הבטיח וקיים, האלופה הגיעה לבאיי ארנה שלושה ימים בלבד אחרי שהנחילה הפסד ראשון לוולפסבורג, מולה התייצבה החבורה של פיטר בוס, מהמקום הראשון וללא הפסד. הפתיחה היתה כל כולה של המארחת. בדקה ה-14 אמירי הגביה כדור קרן ופטריק שיק עם וולה מדהים הימם את נוייר והעלה את לברקוזן ליתרון, משחק שביעי ברציפות שבאיירן נקלעת ראשונה לפיגור. אבל כמו בכל יתר המשחקים, היא גם ידעה לצאת ממנו, סמוך למחצית לבנדובסקי השווה את התוצאה אחרי בישול נהדר של מולר ועם עזרה מהגנת לברקוזן. במחצית השנייה באיירן המשיכה ללחוץ ולחפש את המהפך, כאשר לברקוזן מנסה לעקוץ במתפרצות. בדקה האחרונה של המשחק ג'ונתן טה איבד ברשלנות וסידר ללבנדובסקי את שער הניצחון, הפולני משלים שבוע עם חמישה שערים ובסך הכל הבקיע 17 שערים ב-12 משחקי ליגה.

באיירן חוזרת לראש הטבלה וזוכה באליפות החורף.


פרייבורג - הרטה ברלין 1:4

פרייבורג מתאוששת מהפתיחה הבינונית שלה והיא כבר עם שלושה ניצחונות רצופים, הרטה לעומתה, בעונה לא טובה מתקרבת לתחתית. וינצ'נזו גריפו פתח את הערב עם שער מהיר שגם היה היחיד במחצית הראשונה. בדקה ה-51 דודי לוקבאקיו דחק מקרוב את השוויון, אבל זה לא היה הערב של הרטה, בעיקר לא בהגנה שסידרה לארמדין דמירוביץ' שער בכורה בליגה. גריפו, שהבקיע את שערו השישי, הוסיף גם את הבישול הרביעי, הפעם למנואל גולדה שנגח פנימה. נילס פטרסן קבע את התוצאה בפנדל, עמוק בתוספת הזמן.


וולפסבורג - שטוטגרט 0:1

המשחק שחתם את שנת 2020 בבונדסליגה, הפגיש בין שתיים מהקבוצות המפתיעות של העונה. וולפסבורג שבאמצע השבוע רשמה את ההפסד הראשון שלה אירחה את שטוטגרט העולה החדשה למשחק רב מצבים. המחצית הראשונה היתה בשליטה כמעט מוחלטת של הזאבים, שאף כבשו שער שנפסל בטענת עבירה. בפתיחת המחצית השנייה, יוסיף ברקאלו בעט כדור חופשי שפגע בחומה, הטעה את השוער וחדר לרשת. שטוטגרט עוד ניסתה להשוות וגם וולפסבורג קיבלה עוד הזדמנויות, אבל התוצאה נשמרה עד הסיום.

27 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page