top of page
unnamed (9).jpg
  • אבי רויזמן

סיכום המחזור ה-15 בבונדסליגה

השבוע בבונדסליגה: באיירן מינכן מפסידה אבל שומרת על הפסגה הודות לניצחון המרשים של דורטמונד בלייפציג. בתחתית: ניצחון לא פחות מהיסטורי עבור שאלקה, מיינץ יורדת למקום האחרון וקלן סופגת תבוסה ביער השחור


בורוסיה מנשנגלדבאך - באיירן מינכן 2:3

הפתיחה היתה דוקא של האורחים, כאשר בניגוד לכל שמונת משחקי הליגה האחרונים שלה, באיירן עלתה ראשונה ליתרון. אחרי עשרים דקות של משחק, מערכת הואר זיהתה נגיעת יד ברחבה ורוברט לבנדובסקי הבקיע את שערו ה-20 העונה. שש דקות מאוחר יותר, ליאון גורצקה עלה לעזרת ההתקפה, התקדם באין מפריע והפציץ את השער של זומר 2:0 מוקדם לבאיירן. אבל המארחת לא הרימה ידיים, עשר דקות להפסקה לארס שטינדל הכניס כדור עומק נהדר ויונאס הופמן הכניע את נוייר, שעבורו זהו משחק עשירי ברציפות ללא שער נקי, שיא שלילי. סמוך לסיום המחצית הראשונה הגיע השוויון, שוב שטינדל עם מסירת עומק, שוב הופמן מסיים היטב והשער, שתחילה נפסל הטענת נבדל, אושר.

בפתיחת המחצית השנייה המגמה נמשכה, גלדבאך חיפשה את השער השלישי ובדקה ה-49 עשתה מהפך מדהים. פלוריאן נויהאוס בעט מ-16 מטרים כדור מדויק לחיבורים, הופמן הפעם על תקן המבשל. מאז השער של נויהאוס גלדבאך נסוגה לאחור ובאיירן השתלטה לחלוטין על המשחק, אבל לא הצליחה להכניע את ההגנה של מרקו רוזה ויצאה עם היד על התחתונה.

האנזי פליק רושם הפסד ראשון לשנת 2021 שבוע אחד בלבד בתוכה, אחרי שבשנה שעברה הפסיד לראשונה רק בסוף ספטמבר. לראשונה מ-2011 באיירן מפסידה במשחק בו הוליכה 2:0.

גלדבאך היא הסוס השחור של באיירן, הסייחים ניצחו בארבעה משבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות.


באייר לברקוזן - ורדר ברמן 1:1

אחרי שני הפסדים רצופים החבורה של פיטר בוס חיפשה את הדרך חזרה למסלול, אבל ברמן היא יריבה קשוחה ובסופו של דבר, פעם שלישית ברציפות שהיא יוצאת ללא הפסד מהבאיי ארנה. המחצית הראשונה היתה די רדומה וההזדמנות הגדולה הגיעה מצידו של באומגרטלינגר, שניסה וולה מ-25 מטרים אבל החטיא את המסגרת.

בפתיחת המחצית השנייה, לודוויג אוגוסטינסון הגביה כדור חופשי מצד ימין והבלם עומאר טופארק הימם את המארחים, עם שער הליגה הראשון שלו מזה ארבע שנים. לברקוזן הפעילה לחץ על השער של ברמן, ביילי הכניס כדור נהדר לאלאריו ופטריק שיק כבש. תחילה השער נפסל בטענה לנגיעת יד, אך אושר לאחר התערבות הואר.


שאלקה 04 - הופנהיים 0:4

אחרי 30 משחקים וכמעט שנה ללא ניצחון, רשמה שאלקה סוף סוף ניצחון בונדסליגה, רגע לפני שהיא משווה את השיא ההיסטורי של טזמניה ברלין (31).

הרויאל בלוז פתחו חלש, הופנהיים שלטה לחלוטין ורק בזכות החמצות מסמרות שיער התוצאה נשארה מאופסת. שאלקה הצליחה לעלות ליתרון סמוך למחצית, דווקא אחרי לחץ כבד של הופנהיים על השער של המארחת: מתפרצת מתוזמנת היטב הסתיימה במסירת עומק מצויינת של אמין האריט למת'יו הופי שהקפיץ באלגנטיות מעל באומן.

במחצית השנייה הגיעה ההצגה האמיתית, שוב האריט מכניס כדור עומק ושוב הופי כובש. חמש דקות לאחר מכן שיתוף פעולה שלישי בין השניים, האריט עם עוד מסירה והופי עם עוד סיומת בסטייל, שאלקה מפרקת את הופנהיים. המילה האחרונה שייכת להאריט שמלבד שלושת הבישולים הוסיף גם שער נפלא וחתם את תוצאת המשחק.

מת'יו הופי בן ה-19 עושה היסטוריה והפך לאמריקאי הראשון שמבקיע שלושער בבונדסליגה. מונאס דאבור לא שותף בהופנהיים.


פרייבורג - פ.צ. קלן 0:5

עוד מחזור עגום במיוחד עבור קלן ובסיומו היא שוקעת אל המקום ממנו הולכים למבחנים. פרייבורג נמצאת בכושר שיא ורשמה שיא מועדון עם חמישה ניצחונות ליגה רצופים.

המשחק עצמו היה במעמד צד אחד, ארמדין דמירוביץ' הבקיע את הראשון ובהמשך בישל פעמיים, לרולנד שאלאי ופיליפ לינהארט. בתווך גם ניקולס הופלר הבקיע ולוקאס הולר סגר עניין עם חמישייה אדירה.


אוניון ברלין - וולפסבורג 2:2

משחק נהדר בין שתי קבוצות שנמצאות בעונה נהדרת. רנאטו סטפן הבקיע את הראשון כבר בדקה העשירית, אבל שרלדו בקר השיב את אוניון עם שער נפלא. בפתיחת המחצית השנייה, מקסימיליאן ארנולד הורחק בכרטיס אדום וסידר לאוניון בעיטה חופשית מ-16 מטרים, רוברט אנדריך שלח את הכדור לרשת וקבע מהפך. למרות החיסרון המספרי, הזאבים המשיכו לתקוף ונגיעת יד ברחבה העניקה פנדל, אותו תירגם ווט ווחהורסט לשיוויון.


מיינץ 05 - איינטרכט פרנקפורט 2:0

מיינץ היא כנראה הקבוצה החלשה בליגה כרגע ולא בכדי היא מסיימת את המחזור במקום האחרון בטבלה, מרחק שבע נקודות מחוף מבטחים. פרנקפורט לא הציגה יכולת גבוהה במיוחד, אבל הגיעה לכמה מצבים וקיבלה שני פנדלים. אנדרה סילבה דייק בשניהם וקבע את תוצאת המשחק. לפרנקפורט זהו נצחון חוץ היסטורי וראשון במיינץ.


ר.ב. לייפציג - בורוסיה דורטמונד 3:1

המחצית הראשונה של דורטמונד לא היתה מספיק טובה ודוקא לייפציג היתה הדומיננטית יותר. קרוב להפסקה דני אולמו ניסה לבעוט מחוץ לרחבה, אבל פספס את השער בכמה סנטימטרים. במחצית השנייה זה כבר היה סיפור אחר לגמרי, סאנצ'ו מצא את רויס שבעט מזווית קשה ונהדף לקרן, ממנה אמרה צ'אן כמעט הבקיע בנגיחה. עשר דקות בתוך המחצית הסכר נפרץ, הולאנד פרץ מצד ימין, רויס המשיך עם העקב וסאנצ'ו בעט לפינה הקרובה, שער לתפארת. האורחים המשיכו לשרוף את הדשא, גריירו החטיא את המסגרת והולאנד הפציץ את המשקוף. בצד השני כמעט הגיע העונש, אבל גם דני אולמו נעצר בקורה. בדקה ה-70 דורטמונד הכפילה את התוצאה עם אחד משערי העונה, הולאנד ביצע סלאלום בין ארבעה שחקני לייפציג, סאנצ'ו המשיך לצ'אן, זה העביר לגריירו שהשאיר בעקב לסאנצ'ו שהגביה מדויק לראשו של הולאנד שנגח פנימה - 2:0. החגיגה נמשכה, רויס הכניס מסירת אמן להולאנד, הנורווגי עבר את גולאשי וגלגל פנימה את השני שלו ואת השלישי של דורטמונד, בישול שני למרקו רויס. בדקה ה-90 לייפציג השיגה שער ניחומים, בורקי עצר את הנגיחה של אלכסנדר סורלות', אבל הנורווגי כבש מהריבאונד וחגג שער בכורה בליגה.

בסיומו של הערב דורטמונד חוזרת למאבקי הצמרת ומונעת מלייפציג את ראשות הטבלה.


פ.צ. אוגסבורג - שטוטגרט 4:1

אחרי שאיבדה גובה במשחקים האחרונים, שטוטגרט חוזרת למסלול הניצחונות. ניקולאס גונזאלס הבקיע בפנדל וסילאס ואמנגיטוקה קבע יתרון כפול במחצית.

בפתיחת המחצית השנייה מרקו ריכטר צימק, אבל גונזאלו קסטרו ודניאל דידאבי סגרו עניין. ריכטר עצמו ספג צהוב שני והורחק.

בזכות הניצחון שטוטגרט עוברת את אוגסבורג בטבלה.


ארמיניה בילפלד - הרטה ברלין 0:1

עוד משחק אנמי של הרטה והיא כבר מתחילה להריח את התחתית. בילפלד עם ניצחון שני בשלושה משחקים עולה מעלה הקו האדום. ריינולד יאבו הבקיע את שער הניצחון בדקה ה-64.

26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page