top of page
unnamed (9).jpg
  • אבי רויזמן

סיכום המחזור ה-18 בבונדסליגה

השבוע בבונדסליגה: הסיבוב השני של עונת 2020/21 נפתח בסערה עם לא פחות מ-36 שערים נכבשו, שווה לשיא העונתי (מחזור 1 ו-7). קבוצות הצמרת שוב איבדו נקודות ובאיירן ניצלה זאת היטב בכדי לפתוח פער של שבע נקודות בצמרת הטבלה. בתחתית: מיינץ עם ניצחון יוקרתי שמעניק לה תקווה מחודשת, ברמן נוקמת בהרטה ואוגסבורג בורחת מהאיזור המסוכן.


בורוסיה מנשנגלדבאך - בורוסיה דורטמונד 2:4

11 הפסדים רצופים רשמו הסייחים במפגשים מול השוורצגלאבן ערב המחזור ואם היתה הזדמנות לשבור את הרצף, הרי שהיא היתה במחזור הנוכחי. דורטמונד נמצאת בתקופה לא טובה ומדרדרת בשיפולי הטבלה, גלדבאך לעומתה, נמצאת במגמת עלייה ועושה צעדים גדולים בחזרה למאבקי הצמרת.

המחצית הראשונה היתה אחת הפוריות העונה. כבר לאחר 10 דקות, ניקו אלבדי נגח פנימה את השער הראשון, השוויצרי שרק במחזור הקודם שבר בצורת של יותר משנה ללא שער המשיך בכושר ההבקעה. בצד השני, סאנצ'ו מצא את האלנד עם מסירה חכמה והנורווגי כבש מזווית קשה, דורטמונד כמעט הפכה אבל זומר הציל ושטינדל הרחיק מן הקו. דקה אחר כך המהפך הושלם, התקפת פלייסטיישן של הצהובים שחורים הסתיימה בשער שני של ארלינג האלנד ובישול שני של ג'יידון סאנצ'ו. דורטמונד היטיבה לשחק במחצית הראשונה אבל גלדבאך שוב עקצה, בורקי הדף רע ואלבדי, שהשלים צמד אישי, קבע שוויון 2:2 בירידה להפסקה.

עם פתיחת המחצית השנייה, רמי בנסבייני השלים מהפך שני במשחק, האלג'יראי פרץ לרחבה, ניהר מעליו את השמירה ובעט מדוייק מזוית קשה. גלדבאך היתה קרובה להבקיע שער נוסף ומנגד, דורטמונד ניסתה להשוות. בדקה ה-77, מרכוס תוראם שחזר לאחר השעייה נגח פנימה את הרביעי וסידר בישול שני גם לפלוריאן נויהאוס.


באייר לברקוזן - וולפסבורג 1:0

אחרי פתיחת העונה הנהדרת שלה, לברקוזן מאבדת גובה, וולפסבורג ממשיכה בעונה הנפלאה שלה והיא בשוויון נקודות עם לברקוזן.

חצי שעה ראשונה בשליטה כמעט מוחלטת של לברקוזן, המארחת גם הגיעה למצבים טובים ואלאריו נעצר במשקוף. אחרי כחצי שעה הזאבים התעוררו, רנאטו סטפן הגביה היטב ובוטה באקו נגח בקלילות פנימה. עד סיום המשחק לברקוזן המשיכה לשלוט אבל לא הצליחה לסכן את השער יותר מדי.


פרייבורג - שטוטגרט 1:2

פתיחת העונה של פרייבורג היתה רעה, אבל השתפרה עם הזמן, שטוטגרט עשתה את הדרך ההפוכה ואחרי פתיחה טובה מאבדת גובה.

שבע דקות ביער השחור הספיקו לסילאס ואמנגיטוקה לכבוש את הראשון אחרי השמטה של מולר, הקוון פסל בטענת נבדל, אך מערכת הואר התערבה והשער אושר. ארמדין דמירוביץ' קבע שוויון מהיר ועוד במחצית הראשונה וואו יאונג השלים מהפך לזכות המקומיים. על סף הירידה להפסקה, ניקולס גונזאלס החטיא פנדל וגם במחצית השנייה שטוטגרט לא הצליחה לכבוש וירדה מנוצחת.


מיינץ - ר.ב. לייפציג 2:3

פרויקט השיווק מפספס הזדמנות פז להתבסס במקום השני ומפסיד לקבוצת התחתית ממיינץ. זה דווקא התחיל טוב עם מרסל סביצר, שניסה את כוחו ממרחק, אך נעצר במשקוף, טילר אדמס דחק את הריבאונד פנימה. בצד השני מוסא ניאקטה גם הוא דחק פנימה אחרי כדור חוזר. לייפציג חזרה להוביל, כאשר מרסל הלסטנברג עצר על החזה וכבש מקרוב. עשר דקות להפסקה ניאקטה מאותה נקודה כבש בפעם השנייה וקבע שוויון 2:2 בהפסקה.

במחצית השניה היה זה דני דה קוסטה, שרק הצטרף למיינץ, שפרץ היטב בצד ימין ולאונרדו בריירו השלים את המהלך עם שער נהדר. מיינץ ירדה לאחור ושמרה על היתרון שלה, לייפציג לא מצאה פיתרון.


ארמיניה בילפלד - איינטרכט פרנקפורט 5:1

פרנקפורט היא אולי הקבוצה בכושר הטוב בליגה כרגע.

טעות בהגנה סידרה לאנדרה סילבה את הראשון אחרי 25 דקות. שתי דקות אחר כך פיליפ קוסטיץ' בעט ממרחק, מדוייק לרשת של אורטגה. הסרבי הוסיף בישול לשער שני של סילבה (14 העונה) ופרנקפורט סגרה שלישייה בשמונה דקות. מבול השערים במחצית הראשונה נמשך וסרחיו קורדובה נגח פנימה שער מצמק.

דקות ספורות בתוך המחצית השנייה, יואכים נילסון דחק שער עצמי ורבע שעה לסיום, לוקה יוביץ' השלים חמישייה מהדהדת לפרנקפורט, יוביץ' עם שער שלישי בשלושה משחקים מאז הצטרף.

פרנקפורט חזק במאבקי הצמרת.


פ.צ. אוגסבורג - אוניון ברלין 1:2

אוניון ברלין המפתיעה רושמת 2 הפסדים רצופים (לראשונה העונה) ומאבדת גובה. אאוגסבורג מנגד מנצחת פעמיים העונה אל אוניון ברלין ויכולה להיות אופטימית להמשך העונה. המשחק החל עם המארחת שיצאה למתפרצת ופלוריאן נידרלכנר הבקיע את הראשון שלו העונה. מרקו אינגברטסן השווה לזכות האורחת, אבל שתי דקות במחצית השנייה הספיקו לנידרלכנר לדחוק את השני שלו ולקבוע יתרון מקומי. עד הסיום אוניון חיפשה את השוויון, אבל ללא הצלחה, אינגברטסן גם החטיא מהנקודה הלבנה ובסיום, הפסד די מפתיע לאורחים מעיר הבירה.


הרטה ברלין - וורדר ברמן 4:1

במחזור הראשון הרטה גברה 4:1 על ברמן במשחק חוץ, סיבוב שלם חיכתה ברמן כדי לסגור מעגל ולנקום עם 4:1 משלה.

דייבי זלקה העלה את האורחת ליתרון מהיר מהנקודה הלבנה. עומר טופארק שלא מרבה לכבוש כבש את השני שלו העונה והכפיל את התוצאה. הרטה קיבלה הזדמנות לחזור, אבל מתאוס קוניה החמיץ פנדל. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה ג'הון קורדובה נגח את השער המצמק והחייה את התקוות של הרטה.

ההגנה של הרטה לא היתה בשיאה וזה בלשון המעטה, לאונרדו ביטנקורט השתלט נפלא וכשהוא חופשי לגמרי הבקיע את השלישי. ג'וש סרג'נט בבעיטה מרחוק מצא את הרשת וסגר רביעייה ראשונה העונה לזכות ברמן.


שאלקה 04 - באיירן מינכן 4:0

בסיבוב הקודם באיירן מחצה את הרויאל בלוז בתוצאה 8:0, הפעם היא הסתפקה במחצית השערים, אבל דוקא שאלקה יכולה לצאת עם מעט מעודדת מהמשחק.

חצי השעה הראשונה היתה בשליטה מוחלטת של באיירן, שגם יצרה כמה מצבים מסוכנים, אך למרות זאת ההזדמנות הטובה ביותר נפלה בצד השני, מארק הות' נגח מקרוב וסחט הצלת ענק מנוייר. בסופו של דבר הסכר נפרץ, קימיש הגביה כדור נהדר ותומאס מולר נגח פנימה. עד ההפסקה התוצאה נשמרה.

המחצית השנייה המשיכה באותה מגמה, עשר דקות בתוכה, רוברט לבנדובסקי קיבל מסירת עומק נפלאה מיוזוע קימיש, השתלט היטב וגלגל פנימה. הפולני עם שערו ה-23 העונה קבע שיא בונדסליגה חדש, כאשר הבקיע בשמונה משחקי חוץ רצופים. המצטיין של שאלקה היה פהרמן שהדף פעם אחר פעם את הניסיונות של הבווארים, אבל בדקה ה-88 גם הוא לא הצליח להושיע, קימיש הגביה כדור קרן, מולר השלים צמד נגיחות וסידר לקימיש בישול שלישי במשחק. דקה אחת בלבד אחר כך, אלאבה ניסה את כוחו ממרחק, הפעם פהרמן שגה בגדול והאוסטרי הבקיע את השני שלו העונה.


הופנהיים - פ.צ. קלן 0:3

התבוסה לשאלקה עשתה משהו לשחקני הופנהיים, זה די ברור. מאז משחק הנפל הופנהיים שמרה על שער נקי בשלושה משחקים ורשמה שני ניצחונות של 3:0. גם המפגש עם קלן היה חד צדדי, כיאה ליחסי הכוחות והפערים בין הסגלים.

אנדריי קרמאריץ' הבקיע את הראשון כבר בדקה ה-7, אחרי נגיעת יד שזיכתה את המקומיים בפנדל. עוד במחצית הראשונה, כריסטוף באומגרטנר הכפיל עם העקב, אחרי ניסיון הבעיטה של גאסינוביץ' שהפך לבישול.

במחצית השנייה, קרמאריץ' השלים צמד מהנקודה הלבנה אחרי הכשלה ברחבה. קלן, שמלבד כדור למשקוף של וולף לא סיכנה יותר מדי את השער, קיבלה פנדל משלה, אבל אנטוני מודסט נבלם אצל באומן, שמבחינתו עוצר פנדל שני ברציפות. מונאס דאבור נכנס בדקה ה-82 במקומו של אנדריי קרמאריץ'.

25 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page