top of page
unnamed (9).jpg
  • אבי רויזמן

סיכום המחזור ה-19 בבונדסליגה

השבוע בבונדסליגה: באיירן ולייפציג מנצחות והסטטוס קוו בצמרת נשמר, דורטמונד חוזרת למסלול הניצחונות, וולפסבורג עולה למקום השלישי ופרנקפורט לוהטת. בתחתית: ניצחון ענק לקלן על בילפלד שקובר את מיינץ ושאלקה עמוק בתחתית


שטוטגרט - מיינץ 0:2

צעד אחד קדימה, שניים אחורה: אחרי הניצחון הגדול על לייפציג, מיינץ קיוותה לצאת לדרך חדשה, אבל שוב חזרה לאחור.

אחרי מחצית ראשונה מאופסת וללא מצבים מיוחדים, שטוטגרט עלתה טוב יותר למחצית השנייה וכעבור עשר דקות עלתה ליתרון, סוסה הגביה בנגיעה וסשה קליידז'יץ נגח פנימה את השישי שלו העונה. מיינץ חיפשה את השוויון וקארים אוניסיוו נבלם במשקוף. מנגד, סילאס ואמנגיטוקה דהר את כל המגרש בדרך לשני של שטוטגרט, שער רביעי ברציפות עבור הקשר הקונגולזי.


באיירן מינכן - הופנהיים 1:4

סיבוב שלם המתינה באיירן כדי לנקום בהופנהיים על ה-4-1 במחזור השני ופערי הרמות היו ברורים מהפתיחה. מולר נעצר במשקוף ואחרי כחצי שעה הגיע הראשון, מראשו של ג'רום בואטנג, עבורו זהו שער ליגה ראשון מזה שלוש שנים. תומאס מולר כבש את השני אחרי פעולת הכנה טובה של לבנדובסקי, אבל הופנהיים הגיבה במהירות, בבו, שרשם שתי החמצות ענק, העביר רוחב מימין ואנדריי קרמאריץ' הבקיע בנגיעה מהאוויר.

במחצית השנייה המגמה נמשכה. הגנת הופנהיים סידרה לרוברט לבנדובסקי את שערו ה-24 העונה ומשחק תשיעי ברציפות בו הוא מבקיע. חמש דקות לאחר מכן, קומאן חטף את הכדור ומסר נהדר לסרג' גנאברי, האחרון סיים ברשת ושבר בצורת בת 14 משחקי ליגה ללא כיבוש. מונאס דאבור נכנס בדקה ה-81 והיה חלק מדקות טובות של האורחים, אך זה היה מעט ומדי ומאוחר מדי.

באיירן, שומרת על הפער בפסגת הטבלה ומשווה שיא בונדסליגה של 57 שערים ב-19 משחקים, שיא שנקבע על ידי ורדר ברמן בעונת 1986/7.


בורוסיה דורטמונד - פ.צ. אוגסבורג 1:3

אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון דורטמונד מצאה את עצמה במקום השביעי בטבלה, אבל קיבלה הזדמנות לנקום באוגסבורג על ההפסד בסיבוב הראשון.

את המשחק היא פתחה טוב, אבל בהתקפה הראשונה שלה דוקא האורחת עלתה ליתרון מפתיע, אנדרה האן קיבל את הכדור כשהוא חופשי ברחבה וסיים ברשת. ארלינג האלנד רשם החמצת פנדל ראשונה בקריירה (אחרי 13 מוצלחים) כאשר הרעיד את המשקוף, אבל תומאס דילייני סידר את השוויון אחרי הגבהת כדור חופשי של מרקו רויס - בהפסקה תיקו 1:1.

בדקה ה-62 רפאל גריירו עם כדור נפלא לג'יידון סאנצ'ו והאחרון השלים מהפך, פליקס אודוקאי בשער עצמי קבע את תוצאת הסיום.


אוניון ברלין - בורוסיה מנשנגלדבאך 1:1

הפתעת העונה נמצאת בירידה בתקופה האחרונה, לעומתה החבורה של מרקו רוזה חוזרת לעצמה אחרי פתיחה מגומגמת.

מלכת המצבים הנייחים, אוניון ברלין, עלתה ליתרון, איך לא, משער נגיחה של רובין נוש אחרי עוד מצב נייח. נוש עם שער ראשון מזה כשנה קובע יתרון שברירי במחצית.

גלדבאך היתה טובה יותר וגם מעט מסוכנת יותר, בדקה ה-59, יונאס הופמן הוריד את הכדור לאלסאנה פלאה שמ-17 מטרים בעט לרשת שער שוויון נהדר.


איינטרכט פרנקפורט - הרטה ברלין 1:3

עם מאמן חדש-ישן על הקווים ומהפכה בהרכב, הרטה ברלין שוב אכזבה, לפחות הפעם היא יכולה לתרץ כי פגשה יריבה שגדולה עליה. פרנקפורט לוהטת בתקופה האחרונה והיא כבר במקום שמוביל לליגת האלופות.

המחצית הראשונה היתה די שוויונית והסתיימה ללא שערים. בדקה ה-66, קז'ישטוף פיונטק העלה את הרטה ליתרון מפתיע עם בעיטה נהדרת. אבל התגובה של המארחת היתה קטלנית, אחרי פחות משתי דקות אנדרה סילבה נגח פנימה את השוויון. לקראת הסיום מרטין הינטרהגר בנגיחה נוספת קבע מהפך ובתוספת הזמן סילבה השלים צמד מהנקודה הלבנה, צמד שני ברציפות וחמישי העונה עבור אנדרה סילבה שמשווה שיא קריירה של 16 שערים בעונה.


ורדר ברמן - שאלקה 04 1:1

קלאס יאן הונטלאר ערך את הבכורה המחודשת ואולי יהיה התקווה החדשה של שאלקה, הקבוצה שקבורה במקום האחרון ורחוקה תשע נקודות מהמבחנים. ברמן שומרת על מרחק סביר מהתחתית.

המחצית ראשונה היתה יחסית שקולה, אך הסתיימה ביתרון חוץ של הרויאל בלוז, התקפה יפה הסתיימה בשער של עומאר מסקראל שכובש אחרי כמעט שלוש שנים ללא שער.

אל המחצית השנייה עלתה רק קבוצה אחת - ברמן יצרה 13 מצבי הבקעה לעומת 0 של שאלקה, אך הצליחה רק להשוות משער של קווין מובאלד בדקה ה-77. בסיום תיקו שעושה הרבה חסד עם שאלקה.


ר.ב. לייפציג - באייר לברקוזן 0:1

קרב הצמרת הפגיש שתי קבוצות במשבר, לברקוזן שבאופן מסורתי מתקשה מול לייפציג, ספגה הפסד שלישי בארבעה משחקים וירדה למקום החמישי בטבלה, לייפציג משאירה לעצמה מעט סיכויים במאבק על האליפות.

אחרי מחצית ראשונה מאופסת, בשליטה של המקומיים, הגיע כריסטופר אנקונקו ושש דקות בתוך המחצית השנייה העניק לנגלסמן את היתרון. הגנת לברקוזן חלמה ואנקונקו כבש שער יפה. לייפציג המשיכה להיות הקבוצה הדומיננטית ונעצרה בקורה, במשקוף ואצל הראדקי. בדקה ה-88 ראינו הזדמנות ענק גם בצד של לברקוזן אבל אלאריו נבלם על ידי גולאשי.


פ.צ. קלן - ארמיניה בילפלד 1:3

קרב התחתית הסתיים בניצחון הבית הראשון העונה של קלן, ניצחון שמקפיץ אותה שתי מקומות קדימה ובעיקר מעמיק את הבור שבו נמצאות מיינץ ושאלקה.

הפתיחה היתה שייכת לקלן ומריוס וולף הבקיע שער מהיר. פחות מחצי שעה לאחר מכן, שוב וולף, הפעם עם וולה נהדר, השלים צמד והכפיל את היתרון. בילפלד התעוררה לקראת סוף המחצית אבל היתרון נשמר עד ההפסקה.

במחצית השנייה קלן המשיכה להציג עליונות ואלביס רשבצ'אי סיים התקפה יפה בשער שלישי. בוכום הצליחה להגיב מאוד אחרי שאורטגה, שוערה של בילפלד, מסר כדור ארוך שהגיע עד הרחבה של קלן, קלוס הוריד באלגנטיות לסרחיו קורדובה והחלוץ כבש מחזור שני ברציפות.


וולפסבורג - פרייבורג 0:3

עד עתה עונה נהדרת של וולפסבורג, שניצלה את תוצאות סוף השבוע כדי לעלות למקום השלישי בטבלה, פרייבורג נמצאת במקום טוב במרכז הטבלה, אבל הכרטיס לאירופה מתרחק.

עשרים דקות לקח לוולפסבורג לעלות ליתרון אחרי שבלבול ברחבת פרייבורג סידר לג'ון אנתוני ברוקס את הראשון. לקראת סיום המחצית רנאטו סטפן הכניס מסירה חכמה לווט ווחהורסט וההולנדי בעט בנגיעה חכמה לפינה הרחוקה, שער מספר 13 לאחד החלוצים הטובים בליגה העונה.

פרייבורג חיפשה לחזור למשחק, אבל נעצרה במשקוף, בדקות הסיום טעות כפולה בהגנת פרייבורג, סידרה ליאניק גרהארדט את אחד השערים הקלים בקריירה ולזאבים ניצחון 3:0 קליל.

31 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page