top of page
unnamed (9).jpg
  • תמונת הסופר/תאדם להב

הקיץ של בורוסיה דורטמונד

אנחנו ממשיכים עם פרויקט פתיחת העונה שלנו - והפעם, הקיץ של בורוסיה דורטמונד

בורוסיה דורטמונד יצאה לפגרת הקיץ כשהיא מסיימת את עונת 2019/20 בגירעון של 45 מיליון אירו. לדורטמונד חסרו ההכנסות ממשחקי הבית (כ-5 מיליון אירו למשחק) וגם קיצוץ בשכרם של השחקנים והשדרה הניהולית הבכירה לא הועילו למועדון שרשם את הגירעון הגדול ביותר ב-15 השנים האחרונות.


למזלם של הצהובים-שחורים, הניהול המצוין של אקי ואצקה והרווחים הגדולים בעונות שעברו הובילו לכך שלמועדון יש ביטחונות רבים ולא נראה שהגרעון ישפיע על המועדון בצורה שלילית בטווח הקרוב. היה והמשבר יימשך והמועדון יקלע לבעיית תזרים מזומנים, הרי שהקבוצה שופעת בשחקנים צעירים, מוכשרים ומבטיחים, שעשויים להכניס לקופת המועדון עשרות מיליוני אירו במידת הצורך.

בשדרה הניהולית מתכוננים בדורטמונד לחילופי דורות בסיום העונה הקרובה, כשכבר עתה ברור שאגדות המועדון ימשיכו לנהל את העניינים. אקי ואצקה עשוי לסיים את תפקידו כמנכ"ל המועדון והמועמדים להחליפו הם המשנה למנכ"ל קרסטן קאמר, או המנהל המקצועי מיכאל צורק. את תפקידו של מיכאל צורק כמנהל המקצועי צפוי לתפוס סבסטיאן קהל, ששיחק במועדון לאורך שנים וגם ענד את סרט הקפטן למשך מספר עונות.

מיכאל צורק - צפוי להתמנות למנכ״ל בסיום העונה (תמונה: עמוד הטוויטר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)


מי עוזב?


בדורטמונד נאלצו להיפרד מאשרף חכימי שעזב לאינטר. המרוקאי המחונן הגיע מריאל מדריד בהשאלה לשנתיים והפך לאחד המגנים התוקפים הטובים באירופה, מה שיצר עניין רב ברחבי היבשת ורשימת המתעניינות לא נגמרה. בין המתעניינות גם באיירן מינכן, שהציעה לריאל מדריד סכום שגבוה משמעותית מהצעתה הכספית של אינטר, אך אשרף חכימי וסוכנו העדיפו לחתום באינטר, מה שסלל את דרכו של שחקן השנה באפריקה לארץ המגף. דורטמונד לא ניצלה את זכות הראשונים שעוגנה בחוזה מול ריאל מדריד ולמרות שבמועדון מאוד רצו את חכימי משבר הקורונה לא השאיר לראשי המועדון ברירה - העסקה הייתה פשוט יקרה מידי. בדורטמונד ייאלצו להסתדר ללא חכימי, שכבש 12 שערים ובישל עוד 17 ב-73 משחקים בתקופתו בדורטמונד.


מי הגיע?


הדעה הרווחת בגרמניה היא שדורטמונד התחזקה למרות שחכימי עזב. מחליפו של חכימי אמנם לא התקפי כמו קודמו אך תומאס מונייה, שהגיע בהעברה חופשית מפסז' הוא תוספת כח משמעותית לחולייה ההגנתית הפגיעה של הצהובים-שחורים. הבלגי הבינלאומי מביא עימו ניסיון רב ובו בזמן הוא גם חיזוק למושבה הבלגית המתהוות בדורטמונד (תורגן האזרד ואקסל ויטסל). שחקנים נוספים שדורטמונד החתימה בפגרת הקיץ הם ג'וד בלינגהאם בן ה-17, שהגיע מברמינגהאם תמורת 26 מיליון אירו. הקשר הבריטי המבטיח נחשב לאחד הכשרונות הגדולים בעולם ובדורטמונד צופים לו עתיד ורוד.

ג׳וד בלינגהאם - הרשים באימונים ובמשחקי האימון (תמונה: עמוד הטוויטר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)


שחקן נוסף שהצטרף לאימונים של הקבוצה הבוגרת הוא יוספה מוקוקו בן ה-15, שצפוי לערוך את הופעת הבכורה שלו בבוגרים במהלך חודש אוקטובר, אז יחגוג את יום הולדתו ה-16. הצוות המקצועי מתכוון לתת למוקוקו דקות משחק רבות במהלך העונה הקרובה וזו הסיבה העיקרית לכך שדורטמונד לא התחזקה בשחקן חוד נוסף במהלך הפגרה.

יוספה מוקוקו - מתאמן עם הבוגרים וצפוי לקבל דקות החל מאוקטובר (תמונה: עמוד הטוויטר הרשמי של בורוסיה דורטמונד)


העונה האחרונה של פאבר


לוסיאן פאבר, שמאמן את דורטמונד בשנתיים האחרונות, לא צפוי להאריך את חוזהו במועדון ויעזוב בורוסיה דורטמונד בסיום העונה. בצוות המקצועי אמנם מרוצים מהתוצאות של הקבוצה בעונות האחרונות, וגם קצב צבירת הנקודות של פאבר מדבר בעד עצמו (מקום ראשון מבין מאמניה של דורטמונד בהיסטוריה עם 2.04 נקודות למשחק - יותר מקלופ שצבר 1.90 נקודות למשחק). אך במועדון רוצים לזכות בתארים ובהנהלה מאוכזבים מההדחות המוקדמות מהגביע הגרמני (פעמיים נגד ורדר ברמן בשמינית הגמר). קולות ביקורתיים עולים גם מקהל האוהדים של דורטמונד - לא כולם מרוצים משיטת המשחק של המאמן השוויצרי ונראה שהצדדים יפנו לדרכים נפרדות בסיום העונה, גם אם דורטמונד תזכה בתואר.


מטרות לעונה הקרובה


אקי ואצקה אמנם הצהיר בתקשורת שדורטמונד לא מכוונת לאליפות אך הוא עשה זאת בעיקר כדי להוריד את הלחץ מהשחקנים ומהצוות המקצועי. גופי התקשורת בגרמניה מאוד ביקורתיים כלפי דורטמונד ובהנהלה רוצים לתת לשחקנים ולצוות המקצועי שקט תעשייתי. מאחורי הקלעים המטרה הייתה ונשארה - להתקרב לבאיירן כמה שיותר ולנסות לגנוב אליפות. הגביע הגרמני הוא מטרה בפני עצמה וגם כאן ינסו בדורטמונד ללכת עד הסוף. גם שחקני הקבוצה מודעים לצימאון של המועדון לתואר ובראיונות לתקשורת רובם מצהירים על רצונם לזכות באליפות או בתואר אחר. חובת ההוכחה היא על השחקנים, שהרבו להצהיר בעונות האחרונות על רצונם לזכות בתואר אך ברגעי האמת כשלו שוב ושוב - מכאן ברור שעכשיו זהו זמן למעשים ולא לדיבורים.

306 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page