top of page
unnamed (9).jpg
  • אבי רויזמן

העתיד כבר כאן: מוסיאלה הוא התקווה של נבחרת גרמניה

אחרי שהפך לכובש הצעיר עבור באיירן מינכן, הן בליגה הגרמנית והן בליגת האלופות, ג'מאל מוסיאלה מתפנה לחגיגות יום ההולדת ה-18 שלו שחל ממש היום (שישי). יחד איתו חוגגים אוהדי נבחרת גרמניה את הבשורה כי הכישרון הצעיר הצטרף באופן רשמי לסגל נבחרת גרמניה


לאחרונה פורסם ראיון של תומאס מולר, בו התייחס למצב הנבחרת ואמר שלדעתו הסיבה להצלחת הנבחרת ב-2014, היתה העובדה שרוב שחקני הסגל שיחקו בגרמניה. הוא תלה את החיבור המרשים, המנטליות ואת פילוסופיית המשחק, כדבר שקיבלו בכך ששיחקו את הכדורגל הגרמני. כיום, רבים משחקני הנבחרת משחקים מחוץ לגבולות המדינה, אם זה טוני קרוס, אילקאי גונדואן, מארק טר שטגן ואפילו רובין גוסנס ופיליפ מקס שזומנו לאחרונה.

ההחלטה של ג'מאל מוסיאלה, אחד הכישרונות הגדולים בגרמניה ובעולם בכלל, לייצג את הנבחרת, היא צעד חשוב בקידום החזון של תומאס מולר, אבל לא פחות חשוב מכך, היא כמו ניצחון עבור ההתאחדות הגרמנית שניצחה את זו האנגלית במאבק על הטאלנט, לא דבר של מה בכך בתקופה בה אנגליה בצמיחה לעומת הדעיכה היחסית של גרמניה.


מוסיאלה, יחתום בקרוב על חוזה הבוגרים הראשון שלו בבאיירן וישחק באליאנץ ארנה לפחות עד 2026. אבל עוד קודם לכן, לקשר הצעיר שחוגג היום יום הולדת 18, היו דברים אחרים להתעסק בהם. מוסיאלה הפך השבוע לכובש הצעיר בתולדות המועדון בליגת האלופות, אחרי שהפך גם לכובש הצעיר בתולדותיה הליגה. שלשום, לאחר ההצגה באולימפיקו נגד לאציו, הדיווחים קיבלו אישור ומוסיאלה הודיע כי ישחק עבור נבחרת גרמניה.

"זו הייתה החלטה לא קלה, גרמניה היא המדינה בה נולדתי ושם התחלתי לשחק כדורגל, אבל גדלתי באנגליה ועדיין יש לי שם הרבה חברים", אמר לאתר הרשמי של ההתאחדות הגרמנית. "יש לי לב לגרמניה ולב לאנגליה, שני הלבבות ימשיכו לפעום. חשבתי הרבה על נושא זה, בסופו של דבר פשוט הקשבתי לתחושותי, שההחלטה הנכונה לשחק עבור גרמניה".


ההחלטה היתה קשה שבעתיים כאשר שתי הנבחרות יצאו במירוץ כדי לשכנע אותו להצטרף אליהן. אחרי שערך הופעת בכורה בנבחרת העתודה של שלושת האריות, גארת' סאות'גייט ניסה להפעיל את כל כוחו כדי שהנער ימשיך לשחק תחתיו. לדברי גורמים הוא אף ערך שיחות זום עם מוסיאלה. בנוסף, קשרה הצעיר של בורוסיה דורטמונד ג'וד בלינגהאם, בן גילו של מוסיאלה, ניסה לנצל את היחסים הקרובים ביניהם כדי להשפיע. אבל אולי העובדה שמוסיאלה העביר את כל התקופה האחרונה בסביבת חבריו הגרמנים היוותה גורם מכריע כי כפי שהעיד בעצמו, חבריו לקבוצה היו אלו שדחפו להחלטה. "התרשמתי מכך שסרג' (גנאברי), מנואל (נוייר) ויוזואה (קימיש) אמרו בפומבי כי מקומי בנבחרת וכי הם ישמחו לראות אותי שם", הסביר מוסיאלה. גם האנזי פליק הוסיף את חלקו: "המאמן שלי האנזי פליק עודד אותי שוב ושוב לקבל את ההחלטה הזו והציע לי לשוחח איתו על הנבחרת בכל עת".


יוגי לב, המאמן הלאומי, נכח בתקופה האחרונה במינכן ונפגש עם מוסיאלה כדי לשכנע אותו להצטרף לנבחרת ולוותר על אנגליה. "האפשרות לייצג את המדינה, חייבת להיות עניין של הלב עבור כל שחקן לאומי. לכן אני מרוצה מכך שג'מאל מוסיאלה החליט לשחק עבור גרמניה בעתיד", אמר לב לאתר הרשמי של ההתאחדות, "אני רואה בו פוטנציאל עצום, אנו עוקבים אחריו לאורך תקופה ארוכה ואני צופה לו עתיד מזהיר וממושך בנבחרת. אוליבר בירהוף ואני פגשנו אותו לאחרונה במינכן ושיתפנו אותו במחשבותינו".

לב הסתייג מהבטחות סביב מעמדו הצפוי של מוסיאלה והוסיף: "איש אינו יכול לתת לו אחריות בשלב זה, אבל אני חושב שנראה אותו בחודש מרץ יחד עם הסגל הרחב שלנו, במיוחד מכיוון שהוא עשוי להיות גדול יותר, בגלל שלושת המשחקים הקרובים".


אוליבר בירהוף, מנכ"ל ההתאחדות, אמר: "אנו שמחים מאוד על ההחלטה של ​​ג'מאל לשחק עבור גרמניה. יש לי כבוד רב להחלטה הזו, שבוודאי לא הייתה קלה עבורו ואנחנו משוכנעים שהוא יהיה חלק מרכזי בנבחרת. זה סימן טוב לעתיד הכדורגל הגרמני, כאשר כישרון על כמו ג'מאל מוסיאלה מחליט לשחק עבור גרמניה ומוותר על נבחרת אנגליה".


מוסיאלה נולד בשטוטגרט לאב ניגרי ולאם גרמניה, בגיל שבע עבר עם אמו לאנגליה בה גדל, במשך שמונה שנים שיחק באקדמיות הנוער של סאות'המפטון וצ'לסי, עד שחזר לגרמניה בקיץ 2019 והצטרף לבאיירן מינכן.

מוסיאלה, שיכל לבחור בין שלוש נבחרות שונות (אנגליה, גרמניה וניגריה), התנדנד בין נבחרות אנגליה וגרמניה בגילאי הנוער. בנובמבר 2020 זומן לראשונה לייצג את נבחרת העתודה של אנגליה ואחרי שערך בכורה נגד אנדורה, כבש גם שער בכורה במשחק נגד אלבניה. בנבחרות אנגליה השונות רשם 22 הופעות בהן הבקיע 10 שערים, בנבחרת הנוער של גרמניה שותף פעמיים ולא כבש.

36 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page