top of page
unnamed (9).jpg
  • יואב ויכסלפיש

הקיץ של ראזנבלשפורט לייפציג

עודכן: 8 בספט׳ 2020

אנחנו ממשיכים עם פרויקט פתיחת העונה שלנו - והפעם, יואב ויכסלפיש על ראזנבלשפורט לייפציג


הנציגה המזרח גרמנית הנוספת (אחרי אוניון ברלין) בבונדסליגה סיימה את העונה בתחילת אוגוסט עם העפלה מפתיעה לחצי גמר ליגת האלופות והפסד צפוי לסאן ז'רמן, וכל זאת ללא הכוכב מס' 1 בתולדותיה הקצרות, שהחלו ב-2009 – החלוץ טימו ורנר שנמכר לצ'לסי.


לייפציג זוכה לעוינות רבה מצד אוהדים מקומיים בשל מעורבותו של תאגיד זר, שמצא דרך להשתלט על קבוצה פושטת רגל ולעקוף את כלל ה-50+1, אבל הכסף של תאגיד המשקאות לא הצליח לגרום לה לאיים על מעמדה של באיירן מינכן, ומדיניות הרכש שלה מוכיחה שהכיוון הוא כרטיס לליגת האלופות, יעד שאותו השיגה בשלוש מתוך ארבע העונות שלה בליגה.


המאמן הצעיר בליגה, יוליאן נאגלסמן בן ה-33, הוחתם על חוזה עד 2023, אבל קשה לראות אותו משדרג את הקבוצה ללא רכש מאסיבי. נכון לכתיבת שורות אלה, עשרה מתוך ה-11 שפתחו בחצי הגמר ימשיכו גם לעונה הבאה, והשלד הקבוע יכלול את השוער ההונגרי פטר גולאשי, שחקני ההגנה של הנבחרת לוקאס קלוסטרמן ומרסל הלסטנברג, הקשרים האוסטרים קונראד ליימר ומרסל סביצ'ר (שמונה לקפטן החדש), הקשר השבדי אמיל פורסברג והחלוץ הדני יוסוף פאולסן.

יוליאן נגלסמן - המאמן הצעיר בליגה (תמונה: עמוד הטוויטר הרשמי של רב לייפציג)



מי עוזב?

ורנר, הכובש המצטיין בכל אחת מארבע העונות בבונדסליגה, עבר כאמור לצ'לסי. המגן השמאלי הספרדי אנחלינו, שהגיע בחלון ההעברות בינואר, חזר למנצ'סטר סיטי. החלוץ הסלובקי המושאל פטריק שיק, שכבש עשרה שערים בעונה שעברה, חזר לרומא האיטלקית. השוער השני הקמרוני איבון מבוגו (שתי הופעות בונדסליגה בעונה שעברה) הושאל לאיינדהובן ההולנדית לשנתיים.



מי הגיע?

החלוץ הדרום קוריאני הי-צ'אן וונג בן ה-24, כוכב רד בול זלצבורג בעונה החולפת, אמור למלא את מקומו של ורנר. להתקפה יחזור גם הצרפתי ז'אן-קווין אוגוסטין (23) שהושאל בעונה שעברה למונאקו וללידס. המגן/קשר הימני הגרמני בנג'מין היינריכס בן ה-23 הגיע ממונאקו בהשאלה לעונה אחת. מדובר בשחקן שגדל בלברקוזן והופיע בנבחרות הצעירות וגם בגביע הקונפדרציות ב-2017. לעמדת המגן השמאלי הגיעו בהשאלה לעונה שני צעירים – קנדידו הברזילאי (20) מרד בול ברגאנטינו, ומרסלו סראצ'י (23) מאורוגוואי מגלאטסריי הטורקית.



מטרות לעונה הקרובה

לייפציג קיבלה אישור מהרשויות המקומיות לפתוח את העונה לעיני 8400 צופים, כ-20% מתכולת האיצטדיון, ואלה צפויים לראות קבוצת צמרת שמתמודדת, כרגיל, על כרטיס לליגת האלופות. סוכנויות ההימורים מעריכות שהיא אכן תסיים בטופ 4.


89 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page