top of page
unnamed (9).jpg
  • תמונת הסופר/תיובל רובוביץ'

הקיץ של איינטרכט פרנקפורט

אנחנו ממשיכים עם פרויקט פתיחת העונה שלנו - והפעם, יובל רובוביץ' עם הקיץ של איינטרכט פרנקפורט


עונת 2019/2020 הייתה עונה מוזרה ויוצאת דופן עבור כל קבוצה בעולם, כך שאיינטרכט פרנקפורט לא יוצאת דופן פה בשום צורה שהיא – אך בכל זאת ניתן לדבר על תבנית כלשהי שנוצרה בעקבות פגרת הקורונה הארוכה ממרץ עד מאי.


הסיבוב הראשון של איינטרכט פרנקפורט (ותחילת הסיבוב השני) היו חלשים במיוחד. הקבוצה, שב-2018 זכתה בגביע מרגש במיוחד (1:3 בגמר דרמטי מול באיירן מינכן בברלין) וב-2019 עשתה מסע מטורף בליגה האירופית (הדחה כואבת בפנדלים מול צ'לסי. הלב עדיין עם הינטראגר) נכנסה למשבר שהיה נראה שהיא לא מצליחה לצאת ממנו ככל שהעונה התקדמה. רק חמישה ניצחונות בסיבוב הראשון, רצף הפסדים בפתיחת הסיבוב השני – ומי יודע איפה זה היה נגמר בלי הקורונה. סביר להניח שאין אוהד אחד של איינטרכט פרנקפורט שיגיד שבסופו של דבר הכל לטובה – אבל את העונה של הקבוצה הזו המגפה כנראה הצילה.



מהפגרה חזרה הקבוצה לשני הפסדים, אבל מאותו רגע נכנסה לכושר. חמישה ניצחונות בשבעת המחזורים האחרונים גרמו לקבוצה של אדי הוטר לצאת לפגרת הקיץ הקצרה בתחושת פספוס – המקום השישי והכרטיס לליגה האירופית לא היה רחוקים בסופו של דבר. גם בגביע הגרמני הצליחה הקבוצה לתת פייט אמיתי בחצי הגמר מול אלופת אירופה שבדרך, באיירן מינכן, ולהפסיד רק 1:2 באליאנץ ארנה – במשחק שהיה יכול להסתיים בקלות בתוצאה הפוכה. החוזה של אדי הוטר הוארך עד 2023 והוא היה יכול להכין בראש שקט (באופן יחסי) את הקבוצה לעונה הקרובה.


בתחילת אוגוסט חזרה הקבוצה לגומלין מול פ.צ. באזל, 147 ימים אחרי התבוסה המביכה במשחק הראשון בבית (3:0). הפעם זה נגמר רק ב-1:0 לשווייצרים וחזרה להמשך פגרה קצר לפני תחילת ההכנות לעונת 2020/2021. אתמול התארחה הקבוצה אצל מינכן 1860 – מההגרלות הקשות שקבוצות הבונדסליגה הראשונה היו יכולות לקבל בסיבוב הראשון.  זה נגמר ב-2:1  (דוסט וסילבה כבשו) עם קצת דפיקות לב ברבע השעה האחרונה אחרי השער המצמק של המארחים, אבל עם הכרטיס היקר לשלב 32 האחרונות.

במחזור הפתיחה של הקבוצה, נגד העולה החדשה ארמיניה בילפלד, יוכלו לנכוח 6,500 צופים - דבר שנראה כמו חלום רחוק רק לפני מספר שבועות, אך עדיין מעט מאוד עבור הקהל הגדול של הקבוצה, שנחשב לאחד הטובים והיצירתיים באירופה היום. גם הם ישמחו לראות את הקבוצה שלהם נותנת סיפתח מוצלח לקראת העונה. 



השינויים בסגל

בקיץ נאלצו האוהדים לראות את מיהאט גאצ'ינוביץ', מגיבורי הגביע האחרונים של 2018, עוזב להופנהיים בעסקת חליפין תמורת סטיבן צאובר. השווייצרי שמשחק בקישור השמאלי הוא אחד משני החיזוקים היחידים נכון לכתיבת שורות אלו באיינטרכט פרנקפורט – לצדו של רנגאר אצ'ה (Ache), הגרמני-גנאי, שחקן הנבחרת הצעירה שנולד בפרנקפורט וחוזר הביתה בגיל 22 אחרי עשור שלם במחלקות הנוער השונות של ספרטה רוטרדם ההולנדית. החלוץ המרכזי הצעיר ינסה להוסיף מחץ לבאס דוסט, פאציאנציה ואנדרה סילבה בהתקפה. הפורטוגלי סיים תקופת השאלה ממילאן ונרכש ממש בימים האחרונים ע"י פרנקפורט תמורת 24 מיליון יורו, אחרי שבעונה החולפת הבקיע 12 שערים ב-25 משחקי בונדסליגה.

אנדרה סילבה - נרכש תמורת 24 מליון יורו (תמונה: האתר הרשמי של איינטרכט פרנקפורט)


מרקו רוס וגלסון פרננדז הוותיקים פרשו בקיץ. לקבוצה עלו מספר שחקנים מקבוצת הנוער של המועדון. האוסטרי לוקאס פארנברגר, שהגיע לפני כשנה ממחלקת הנוער של ראפיד וינה, הוא אחד המסקרנים שבהם. הקשר המרכזי ינסה להוכיח את עצמו דרך קבלת דקות בונדסליגה בעונה הקרובה. נילס שטנדרה הושאל ללוק לייפציג מהליגה הרביעית על מנת לצבור ניסיון ודקות משחק.


המטרות לעונה הקרובה

הכל יכול לקרות מבחינת איינטרכט פרנקפורט בעונה הקרובה, אך מרבית הציפיות של תקשורת הספורט ב"מיינהטן" מדברות על עונה סולידית במרכז הטבלה. הבעיה היא שכמו שעונה כזו יכולה להסתיים עם קצת מזל במקום לליגה האירופית – היא גם יכולה להתדרדר בקלות עם רצף משחקים רעים או חוסר מזל למאבקי תחתית, דבר שמאוד לא מתאים למועדון בסדר הגודל של איינטרכט. הרבה תלוי ביכולת של אדי הוטר לשחזר, עם סגל צנוע הרבה יותר, את הקסמים של 2017-2019 (העונה הראשונה מביניהן עדיין תחת קובאץ') ולהזכיר כמה שפחות את העונה החולפת טרם הקורונה.


73 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page