top of page
unnamed (9).jpg
  • אילון גולד

נבחרת העונה בבונדסליגה לעונת 2020/21

אילון גולד מסכם עונה ובוחר את נבחרת העונה של הבונדסליגה לעונת 2020/21

שוער – קון קסטילס (וולפסבורג) – בשקט בשקט השוער הבלגי של הזאבים סוגר עונה חלומית מבחינתו כאשר קבוצתו מעפילה לליגת האלופות והוא אחד הגורמים המרכזיים לכך שוולפסבורג ספגה הכי מעט שערים העונה פרט ללייפציג, כולל רצף היסטורי של 7 משחקים ללא ספיגה. יש לא מעט שוערים מצוינים בבונדסליגה, אבל העונה הייתכן מפתיעה והמעולה של וולפסבורג היא בין היתר הודות ליכולת של השוער שלהם, שסיים עם רשת נקייה 44% מהמשחקים העונה.


מגן ימני – רידלה באקו (וולפסבורג) – הגרמני בן ה-23 של וולפסבורג הוא ללא ספק אחת מפריצות העונה כאשר הוא סיפק השנה עונה לפנתיאון מבחינתו שכללה 6 שערים ו-8 בישולים מעמדת המגן (וגם קשר) הימני. היכולת הזו גם סיפקה לו זימון ראשון לנבחרת גרמניה (אם כי לא זומן ליורו) ואם ימשיך כך הוא בהחלט יכול להיות חלק מרכזי בנבחרת וגם מבוקש בקבוצות נוספות. עם יכולות התקפה וגם הגנה משובחות הוא סייע לוולפסבורג להגיע לליגת האלופות ולהיות עם ההגנה השנייה בטיבה בליגה.


בלם – מרווין פרידריך (אוניון ברלין) – כנראה השחקן הכי מפתיע ברשימה והיחיד שאינו מגיע מאחת מחמש הקבוצות הטובות בליגה. אולם הבלם הגרמני הוכיח לדעתי שמקומו בנבחרת העונה. פרידריך לא החמיץ העונה דקה במשחקיה של אוניון ברלין בליגה, והיה עמוד תווך בהגנה שלה שהיא הרביעית בטיבה בליגה, למרות שהקבוצה סיימה את העונה במקום ה-7 שמוביל ל'קונפקנס ליג' ולראשונה בתולדותיה תשחק הקבוצה הקטנה ממזרח ברלין באירופה. גם חמישה שערים תרם הבלם העונה, נתון יפה יחסית לשחקן הגנה.


בלם – מאטס הומלס (בורוסיה דורטמונד) – מאז ששב לדורטמונד לפני שנתיים הומלס חזר להיות מנהיג הקבוצה בהגנה ובכלל. הבלם הגרמני הוא שחקן מרכזי בדורטמונד למרות פתיחת העונה המהוססת מאוד, שהסתיימה בקאמבק מרשים היישר למקום השלישי. הומלס חווה את העונה הפורה ביותר שלו מבחינת כיבוש שערים (6 שערים בכל המסגרות, עשה זאת גם בעונות 2009-10 ו-2010-11). לאחר שהודח מהנבחרת על ידי לב לפני מספר שנים, הומלס זכה לזימון מחודש לקראת אליפות אירופה בחודש הבא.


מגן שמאלי – אנחליניו (לייפציג) – ככל הנראה הרכש הכי טוב בבונדסליגה העונה הוא המגן הספרדי של לייפציג. לאחר חצי עונת השאלה בשנה שעברה, לייפציג רכשה את אנחליניו וכמה שזה השתלם לה. השחקן המעולה הזו היה מעורב ב-19 מהשערים שכבשה לייפציג העונה, והוא שחקן הגנה, והוא מסכן המון את השער של היריבה גם מעמדתו האחורית. היתרון המשמעותי שלו הוא ההתקפה, אך גם מחזיק את ההגנה הטובה בליגה. בקיצור, נכס וללא ספק חלק בלתי נפרד מנבחרת העונה.


קשר ימין – ג'יידון סאנצ'ו (בורוסיה דורטמונד) – גם לאחר פתיחת עונה בינונית במונחים של סאנצ'ו ושל קבוצתו, האנגלי הוא ללא ספק אחד מהשחקנים הטובים שיש לבונדסליגה להציע. ב-26 משחקי בונדסליגה בהם שותף כבש 8 שערים ובישל עוד 13. הקשר היה מבוקש כבר בקיץ שעבר בכמה מענקיות היבשת, והשנה נראה שייתכן ויבשילו התנאים למעבר שלו לאנגליה. אם כך מגיע לו להתכבד במקום בנבחרת השנה בעונתו האחרונה לפחות בינתיים בגרמניה. נקווה שעוד נזכה לראות אותו מככב בבונדסליגה שכן מדובר באחד השחקנים הכי מבריקים ששיחקו בליגה בשנים האחרונות. מדהים מה שהוא עושה בגיל 21.

סאנצ'ו מחזיק בגביע הגרמני - תמונה: הטוויטר הרשמי של בורוסיה דורטמונד


קשר אמצע – לאון גורצקה (באיירן מינכן) – אחד השחקנים המשמעותיים בהרכב של באיירן העונה היה גורצקה, שעשה שיפור פיזי משמעותי בתקופת הקורונה. הקשר הגרמני הפך לעוגן במרכז השדה של האלופה, כבש 8 שערים העונה ובישל 9 בכל המסגרות וכן חסרונו הורגש בכל משחק שבו הוא לא היה בהרכב. למרות שהיה פצוע וחולה קורונה במהלך העונה, החשיבות שלו לבאיירן והיכולת המצוינת שלו כמעט בכל משחק מקנה לו את המקום הראוי לדעתי בנבחרת העונה.


קשר אמצע – תומאס מולר (באיירן מינכן) – הכוכב של באיירן סיפק גם הוא את אחת מעונות השיא בקריירה שלו. מולר כבש 11 שערים בליגה והוא מלך הבישולים עם 21. את היכולת של מולר קשה להסביר במילים ופשוט צריך לראות אותו משחק כדי להבין כמה שחקן טוב הוא וכמה הוא חשוב לחלק ההתקפי של באיירן. השילוב שלו עם לבנדובסקי יוצר התקפה קטלנית שלא סתם סיימה עם 99 שערים העונה בבונדסליגה. היכולת היוצאת מהכלל של מולר זיכתה לו גם זימון לנבחרת גרמניה ליורו לאחר שהודח משם על ידי המאמן לב לפני כמה שנים.


קשר שמאל – פיליפ קוסטיץ' (איינטרכט פרנקפורט) – עוד שחקן ששומר על מקומו בנבחרת העונה לאחר שהופיע בה בשנה שעברה הוא הקשר הסרבי המעולה של פרנקפורט. גם העונה, פרט לפציעה קצרה שהשביתה אותו, קוסטיץ' הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה של פרנקפורט ומשחק 90 דקות כמעט בכל משחק שהוא על הדשא. הסרבי רשם 15 בישולים העונה ועוד 4 שערים והוא אחד השחקנים המרכזיים בחלק ההתקפי המצוין של פרנקפורט.


חלוץ – רוברט לבנדובסקי (באיירן מינכן) – כמו יין, נראה שהחלוץ הפולני של באיירן רק משתבח עם השנים. השנה הייתה שנת השיא בקריירה שלו, עם ניפוץ שיא הכיבושים ההיסטורי של גרד מולר בעונה עם 41 שערים, וזאת למרות פציעה שהשביתה אותו לארבעה משחקי ליגה ועוד לצמד משחקי רבע הגמר בליגת האלופות. כבר נגמרו המילים על מי שהוא ככל הנראה החלוץ הטוב בעולם ואין ספק שיש לו מקום של כבוד שמור בנבחרת העונה.

רוברט לבנדובסקי כבש 41 שערים העונה ושבר שיא בונדסליגה - תמונה: הטוויטר הרשמי של באיירן מינכן


חלוץ – אנדרה סילבה (איינטרכט פרנקפורט) – היה קשה לבחור מי יצטרף ללבנדובסקי כחלוץ השנה אבל לאחר התלבטות נראה שהתואר מגיע לסילבה, ולא בזכות ההפתעה הגדולה שהוא. עם 28 שערים ב-32 מחזורים שבהם שיחק סילבה הוא סגן מלך השערים של הבונדסליגה והצליח להביא את פרנקפורט לצערו רק לליגה האירופית לאחר קריסה במחזורים האחרונים. הוא כובש כמעט בכל משחק ואת עונתו השנייה בפרנקפורט הוא מסיים כהצלחה אדירה. כעת הפורטוגלי בן ה-25 כבר מבוקש בריאל מדריד ובקבוצות גדולות נוספות ונראה כי הוא החיה את הקריירה שלו מחדש.


שחקנים שכאב לא להכניס אבל לא הייתה ברירה – קימיך, גריירו, הולאנד, סאביצר, ווחהורסט, סוזה, אולמו, גונטר, וירץ, שטינדל ועוד.


מאמן – בו סוונסון (מיינץ) – לא הבחירה הטבעית, אבל כדי להבין כמה שינתה הגעתו של סוונסון למיינץ צריך להסתכל על הטבלה. בסיום המחזור ה-14 מיינץ הייתה במקום ה-17 עם 6 נקודות בלבד, בדרך הבטוחה לליגה השנייה. בלם העבר של המועדון סוונסון נקרא אל הדגל והתמנה למאמן הקבוצה ומאז מיינץ התאוששה בגדול והיא מסיימת את העונה במקום ה-12 וכאחת הקבוצות החזקות בסיבוב השני של הליגה. סוונסון אימן קצת יותר מחצי עונה, אבל ההשפעה שלו הייתה מכרעת ונראה שהוא הציל את קבוצתו מירידת ליגה.


תגלית העונה – מקסין לקרואה (וולפסבורג) – הבלם הצרפתי של וולפסבורג הגיע לקבוצה ככישרון, אך בסך הכל מקבוצה ממוצעת בליגה הצרפתית השנייה. מהר מאוד הוא הפך לשחקן הרכב קבוע בקבוצה שתשחק בעונה הבאה בליגת האלופות, ואחד משחקני ההגנה הטובים של העונה. יחד עם שאר שחקני ההגנה החזקים של וולפסבורג, הצרפתי שרק בן 21 סייע לקבוצתו להיות עם ההגנה השנייה בטיבה בליגה ולהעפיל לאירופה. ללא ספק כישרון ענק שהלוואי ויישאר עוד שנים בבונדסליגה, יש כבר שמועות כי בדורטמונד מעוניינים בשירותיו לעונה הבאה.


השחקן המאכזב – אלכסנדר סורלות' (לייפציג) – החלוץ הנורבגי הענק הגיע ללייפציג בקול תרועה לאחר עונה חלומית בתורכיה שם כבש מספר פסיכי של שערים והיה נראה שהוא על דרך המלך להיות חלוץ בולט גם בבונדסליגה. אולם החלומות של סורלות' ושל לייפציג התנפצו ונראה כי מה שהספיק לתורכיה לא מספיק לגרמניה. החלוץ בן ה-25 כבש רק 5 שערים העונה, ואף הגיע למצב שהוא לא פותח בהרכב ושנגלסמן מעדיף הרכב ללא חלוץ טבעי עליו. נראה שלפחות בינתיים, 20 המיליון שלייפציג שילמו על השחקן לא החזירו את ההשקעה.


הקבוצה המפתיעה – אוניון ברלין – הקבוצה הטובה ביותר השנה בבירה הייתה ללא ספק זו שממזרח העיר. אוניון ברלין הגיעה העונה להישג היסטורי של מקום 7 ותשחק באירופה בעונה הבא. כאשר העפילה לפני שנתיים לליגה הבכירה המטרה הייתה אחת – להישאר. כבר בעונתה הראשונה עשתה זאת עם מקום 11 מכובד ועם סגל שמורכב ברובו משחקנים אלמונים למי שלא מעורה בנבכי הבונדסליגה. השנה היא הצליחה להפתיע אפילו יותר ולסיים במקום המוביל לאירופה, הישג גדולה לקבוצה שהתקציב שלה קטן מאוד במונחי הליגות המובילות. ללא שמות גדולים היא הייתה מוקש לכל הקבוצות הבכירות ורושמת עונה פנטסטית במונחים שלה.


הקבוצה המאכזבת – הרטה ברלין – כמובן ששאלקה הייתה בפער הקבוצה הכי גרועה העונה, אבל לא חושב שהיו הרבה ציפיות מהם, לפחות לא למי שעוקב אחרי המועדון בשנים האחרונות ורואה את ההידרדרות שלו ואת ההתנהלות הגרועה. לעומת זאת, הרטה ברלין בפתיחת העונה הייתה הבטחה ענקית. עם משקיע ששם מיליונים, ושחקני רכש כמו לוקאס טוזאר, מתיאוס קוניה, ג'ון קורדובה, השאלה של מתאו גוונדוזי ועוד אחרים רבים, המשימה של הרטה הייתה אירופה. מפה לשם, הרטה ניצלה בשיניים מירידת ליגה וסיימה רק במקום ה-13. משהו שם בברלין פשוט לא עבד ונראה שבעונה הבאה יצטרכו לעשות חישוב מחדש כדי להגיע לתוצאות מרשימות יותר.

הקבוצה המאכזבת הרטה ברלין - תמונה: הטוויטר הרשמי של הרטה ברלין


ליגיונר – אילקאי גונדוגאן (מנצ'סטר סיטי) – לאחר שליטה של קלופ בליברפול במשך השנים האחרונות על העמדה הזו בנבחרת העונה, הפעם כובש אותה שחקן וזה לחלוטין מגיע לו. גונדוגאן עם עונה חלומית במנצ'סטר סיטי כאשר הוא מלך השערים של הקבוצה עם 13 שערים בליגה האנגלית. עם אליפות וגמר ליגת האלופות ראשון לקבוצתו, הגרמני הוביל את הקבוצה שלו בגאון להצלחות מרשימות, ונראה כעת בשיא הקריירה שלו. בנבחרת מקווים שהוא יצליח להביא את היכולת הטובה שלו גם אל אליפות אירופה בחודש הבא.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page